چیلان گزارش می‌دهد:با رای اعتماد مجلس، رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد + سخنان رزم‌حسینی در صحن علنی مجلس
جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز سه شنبه هشتم مهر در صحن علنی مجلس برگزار شد و نمایندگان با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به علیرضا رزم‌حسینی، رای اعتماد دادند.

به گزارش  چیلان ، نمایندگان مجلس به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز سه شنبه هشتم مهر در صحن علنی مجلس برگزار شد و نمایندگان با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به علیرضا رزم‌حسینی، رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق اجرایی علی رضا رزم حسینی می‌توان به قائم‌مقامی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، ریاست ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب الزمان (عج) در دوران جنگ، مدیرعاملی مجتمع صنعتی و شرکت ماشین آلات راه‌سازی، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان، مدیر عامل شرکت‌های تکنوپروم، کاترپیلار تکنوپروم، جنرال تریدینگ، رئیس انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور و استانداری کرمان اشاره کرد.

سخنان رزم‌حسینی در مجلس

رزم‌حسینی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره فولاد گفت:‌ این روزها گرانی فولاد به بسیاری صنایع آسیب جدی رسانده است؛ در این راستا طرحی آماده شده که با هماهنگی کمیسیون صنایع مجلس و با اتفاق نظر آن را اجرایی خواهیم کرد.
وی گفت: ‌تاکنون فقط ۱۰‌ درصد معادن کشور مورد اکتشاف قرار گرفته و به یک غربال‌گری در حوزه اکتشافی، همچنین توسعه اکتشافات و تکمیل مطالعات تفصیلی نیازمندیم تا استان‌های امیدبخش هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
علیرضا رزم‌حسینی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم، در اولویت است، گفت: امروز شرمنده مردم هستیم، زیرا سفره‌های مردم هر روز خالی‌تر شده است؛ با همکاری بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها در جهت تامین کالاهای اساسی و ضروری تلاش می‌شود. تنظیم بازار با همکاری اصناف و بازاریان، اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، ایجاد شبکه‌های کارآمد توزیع کالا و حذف واسطه‌ها و دلالان و پیگیری طرح شناسه کالا برای کالاهای بادوام و نیمه‌دوام، از برنامه‌ها و اولویت‌ها در حوزه بازرگانی داخلی خواهد بود.

وی خاطرنشان‌کرد: پذیرش مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط دشوار کنونی اقتصادی و مواجهه با ویروس منحوس کرونا، بسیار سنگین است و در این راستا، دو برنامه اصلی مبتنی بر برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی وزارت صنعت تهیه شده است.

وی گفت:‌در بخش صنعت هم استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی بسیار مهم است در حالی که در برخی شهرک‌های صنعتی ما شاهد فعالیت واحدهای تولیدی با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیتت‌شان هستیم.

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد: احیای واحدهای تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی بخشی از برنامه‌هایم است که الگوی موفقی در استان خراسان رضوی با عنوان کلینیک صنعت داشته‌ام که کار آن احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی بوده است.

 

2

تاریخ انتشار : ۸ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
شناسه مطلب : 32984
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی