چیلان گزارش می‌دهد:پایان جلسه غیرعلنی مجلس/ طرح قیمت‌گذاری دستوری فولاد رد شد
جلسه غیر علنی مجلس با وزیر صمت دقایقی پیش پایان یافت که اخبار منتشره از این جلسه حکایت از رد شدن طرح وزارت صمت در خصوص قیمت گذاری دستوری فولاد توسط نمایندگان مجلس حکایت دارد.

به گزارش  چیلان ، جلسه غیر علنی مجلس با وزیر صمت دقایقی پیش پایان یافت که اخبار منتشره از این جلسه حکایت از رد شدن طرح وزارت صمت در خصوص قیمت گذاری دستوری فولاد توسط نمایندگان مجلس حکایت دارد.

همچنین درباره بازار فولاد بر رد هرگونه قیمت گذاری دستوری و مداخله در مکانیزم عرضه و تقاضا تاکید شد و مقرر شد در یک دوره زمانبندی مشخص زنجیره مواد اولیه تا محصولات نهایی مانند فولاد در بورس کالا عرضه شود و با تنظیم گری حرفه ای بازار از رانت و فساد جلوگیری شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت در حوزه مسائل مربوط به بازار فولاد و شرکت‌های فولادی در بورس توافقات خوبی صورت گرفت که ان‌شاء‌الله در فرصتی مناسب توضیحاتی در این زمینه خواهیم داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: همچنین‌ برای تامین کالاها و تهاتر کالا در اصلاح روند صادرات و واردات و تامین ارز نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

قالیباف همچنین با اشاره به جلسات مجلس شورای اسلامی با وزرای اقتصادی بیان کرد: مطمئن هستیم پیرو این جلسات شاهد تثبیت در بازار بورس و ادامه روند کاهشی قیمت دلار خواهیم بود. ان‌شاء‌الله در فرصت مناسب توضیحات بیشتری خواهیم داد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از بررسی مسائل اقتصادی مربوط به روند توزیع و تامین کالاها و تعیین قیمت‌ها و اتخاذ تصمیمات جدیدی برای کنترل بازار در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی گفت: موضوعات مربوط به مسائل اقتصادی با اولویت حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت در حوزه قیمت‌ها، توزیع کالاها و تامین کالاها بود.

به گزارش  چیلان ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در خصوص نتایج این جلسه گفت: با توجه به ایجاد مشکلات درباره قیمت گذاری زنجیره فولاد؛ مقرر شد «قیمت‌های دستوری» از دستور کار خارج شود. قیمت دستوری بجز ایجاد رانت و فساد در کشور هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد، مجلس و کمیسیون اقتصادی با قیمت گذاری دستوری مخالف است.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
شناسه مطلب : 33268
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی