اقدامات فولاد مبارکه در زمینه بومی‌سازی باید الگوی بقیه شرکت‌ها شود
سیدرضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: شرکت فولاد مبارکه با ریسک پذیری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی حمایت کرده است و این مسئله باید الگو شود.

رضا شهرستانی با اشاره به تولید موفقیت آمیز تختال با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه اظهار داشت: اخیراً این شرکت توانست با ماشین ریخته گری شماره ۲ به تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ میلیمتر دست یابد.

تولید ۴۰۰ هزار تن محصول فولادی ضخیم 

وی افزود:  افزایش کمی تولید تختال های با ضخامت بالا، موفقیتی در راستای افزایش حجم تولید و ارتقاء کیفیت تختال های تولید شده است و از طریق کنسرسیوم وزارت نفت، شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین بالغ بر ۴۰۰هزار تن محصول فولادی را تولید می کنند.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به اینکه اسلب با ضخامت ۳۰۰ میلیمتر در فولاد مبارکه تولید و در فولاد اکسین نورد می شود، گفت: در این شرایط تحریمی تولید محصولات فولادی ضخیم با استانداردهای سخت گیرانه شرکت ملی نفت ایران، مایه مباهات و افتخار است.

وی اضافه کرد: متاسفانه صنایع فولادی علاوه بر فشارهای خارجی از تصمیم گیری هایی نظیر قیمت گذاری دستوری هم متاثر است و در این شرایط فشارهای داخلی و خارجی، فولاد مبارکه به رکوردزنی ادامه می دهد.

عبور از مرز تولید ۶ میلیون تن 

شهرستانی با بیان اینکه در سال «جهش تولید»شرکت فولاد مبارکه به ۶ میلیون و ۳۱۴هزار تن محصولات تولیدی رسید، گفت: فولاد مبارکه با تکیه بر بومی سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان توانسته است تا با تقویت بنیه اقتصادی کشور به وابستگی پایان دهد.

وی افزود: رکوردزنی در تولید توسط بزرگترین واحد صنعتی کشور از لحاظ کمی و کیفی و با تکیه بر دانش بومی و تخصص جوانان علاوه بر بهره وری، توسعه پایدار را منجر می شود.

حمایت فولاد مبارکه از بومی سازی

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با تاکید بر اینکه یکی از رازهای موفقیت حمایت دولت و صنایع مادر از شرکت های دانش بنیان درراستای بومی سازی محصولات است، تصریح کرد: البته این موضوع مانند شمشیر دو لبه است چراکه با ریسک همراه است و اگر جواب ندهد مسئولیت به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت مجموعه فولاد مبارکه ثابت کرده است که با ریسک پذیری حامی دانش بومی بوده است و در این زمینه می تواند الگوی بقیه شرکتها و صنایع شود.

2

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴
منبع : ایراسین
شناسه مطلب : 34553
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی