جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
19 April 2024
عملکرد گل گهر در دوره ۹ ماهه نخست سال جاری
شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر طی ۹ ماه سال‌جاری از فروش محصولات خود در داخل و خارج از کشور به میزان ۳۶۷ هزار و ۵۱میلیارد و ۷۰۹میلیون ریال درآمد کسب کرد.

به گزارش  چیلان ،این شرکت از ابتدای سال‌جاری تاکنون از فروش داخلی انواع محصولات خود بیش از ۳۶۵ هزار و ۴۶۸ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال درآمد شناسایی کرد. این در حالی است که در همین مدت مشابه سال قبل درآمد کگل از فروش داخلی محصولات معادل ۱۸۶ هزار و ۱۸ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود.

گل‌گهر در دوره ۹ ماهه سال جاری، گندله ریزدانه و کنسانتره را هریک به میزان ۱۶ میلیون و یکصد هزار و ۲۶۷ ریال و ۲۹ میلیون و ۱۳۰ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۱۹ ریال به ازای هر تن به فروش رساند. تولید گندله ریز دانه و کنسانتره در همین مدت نیز به ۱۰۳ هزار و ۹۹۵ تن و ۱۱ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۵۶ تن رسید.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه معادل ۹ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۶ تن گندله تولید کرد که متوسط نرخ آن در این مدت بالغ بر ۳۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۵۸ ریال اعلام شده است. نرخ هر تن گندله در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۸درصد رشد برای گل گهر همراه  است و بیشترین حجم از فروش شرکت، به فروش گندله با رقم ۳۰۴ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال اختصاص دارد.

به طور کلی فروش گل‌گهر  از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه  نسبت به پایان آبان‌ماه با ۸/ ۱۲درصد رشد همراه است.

این شرکت همچنین برنامه انجام افزایش سرمایه برای جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر را در نظر دارد. گزارش توجیهی این شرکت علاوه بر مشارکت در افزایش سرمایه‌های زیرمجموعه‌ها، از تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز برای اجرای طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی شماره یک و دو، خرید دارایی‌های سرمایه‌ای (ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی) و تامین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز حکایت دارد.

این در حالی است که برای تامین اهداف یادشده گل‌گهر نیازمند افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که ۱۴۰ هزار میلیارد ریال آن از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی یا صرف سهام با سلب حق تقدم و بخش دیگر آن که معادل ۶۰ هزار میلیارد ریال است از محل سود انباشته در نظر گرفته شده است. وضعیت مالی شرکت نشان از سود انباشته‌ای بالغ بر ۱۶۲هزار و ۵۶۵میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال (در پایان دوره سال ۹۹) دارد که با لحاظ مصوبات مجمع سال ۹۹ ، این رقم معادل ۶۵ هزار و ۸۴۵ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال اعلام شده است. به این ترتیب افزایش سرمایه از مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳۰۰هزار میلیارد ریال معادل ۲۰۰درصد سرمایه کنونی در دستور کار شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر قرار دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
شناسه مطلب : 40276
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی