رکود زنی های فولاد مبارکه با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان
ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه همچون سنوات گذشته توانست سال جدید را با رکوردشکنی­های متعدد آغاز کند تا نوید بخش سالی پربار برای فولاد مبارکه و صنعت فولاد ایران باشد

به گزارش  چیلان ، این رکورد زنی ها مبتنی بر عوامل بسیار زیادی از جمله بکار گیری ظرفیت های شرکت های دانش بنیان از جمله شرکت گسترش فناوری خوارزمی و استفاده از توان داخلی با توجه به رویکرد بومی سازی بوده است.

واحد خرازی B فولاد مبارکه در سال ۹۸ با کاتالیست­های ایرانی شرکت گسترش فناوری خوارزمی بارگذاری شده است. این واحد دارای ۴۸۰ تیوب با سایز ۱۰ اینچ است که ظرفیت اسمی تولید آن ۱۸۷ تن می باشد. در واقع بر این اساس ظرفیت تولید روزانه واحد  ۴،۴۸۸ تن اسفنجی است. اما این واحد در روز ۱۳ فروردین و پس از چند رکورشکنی جدید در تولید روزانه، به بیشینه تولید خود پس از بهره­برداری رسید و رکورد دور از دسترس ۵،۱۰۰ تن آهن اسفنجی در روز را به ثبت رسانید.

نکته قابل توجه در خصوص این رکوردشکنی حفظ متان گاز ریفرم در شرایط دمایی کاملا نرمال (دمای گاز ریفرم ۹۱۰-۹۱۵ درجه سانتی­گراد) در حدود ۰.۷% است. این رکورد شکنی ماحصل اعتماد به دانش ایرانی و شرکت­های دانش بنیان ایرانی و در راس آن گسترش فناوری خوارزمی است که در اوج شرایط تحریمی با بومی سازی کاتالیست­های ریفرمینگ توانستند ناجی صنعت فولاد ایران باشند.

بر خود می دانیم تا این موفقیت چشمگیر را در نخستین روزهای سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی» به کلیه تلاشگران صنعت فولاد کشور تبریک عرض نموده و بالندگی روز افزون صنعت عظیم فولاد را از خداوند منان مسالت نماییم.

KTD PR Design MSC Record 20220405 News

2

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۱
شناسه مطلب : 41696
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی