چیلان گزارش می‌دهد:افزایش هزینه تولید فولاد، این بار با افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل بار
 با تفاهم معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نمایندگی از وزارت صمت، نرخ کرایه حمل بار به صورت جاده‌ای نسبت به آخرین نرخ سال ۱۴۰۰، ۳۵ درصد افزایش یافت. افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل بار، بهای تمام‌شده تولید فولاد در کشور را بالا می‌برد.

به گزارش  چیلان ، در حالی که پیش از این افزایش شدید سهم هزینه حامل‌های انرژی و مواد اولیه، باعث شده بود تا قیمت تمام‌شده تولید فولاد در کشور افزایش یابد، جهش ۳۵ درصدی کرایه حمل بار، هزینه شرکت‌های فولادی را هرچه بیشتر افزایش می‌دهد.

رکود شدید در بازار داخلی و محدودیت‌های جدید وضع‌شده برای صادرات فولاد از طریق وضع عوارض، باعث شده تا حاشیه سود شرکت‌های بزرگ فولادی کاهش یابد و بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی نیز در حاشیه زیان قرار دارند. در چین شرایطی، افزایش کرایه حمل بار، هزینه‌های بیشتری را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند.

در حال حاضر، افزایش بهای تمام‌شده تولید فولاد در کشور به خطری جدی برای صنعت فولاد تبدیل شده و ممکن است کاهش تولید فولاد در کشور و ورشکستگی تعدادی از کارخانجات را به همراه داشته باشد. افزایش بهای تمام‌شده علاوه بر کاهش تولید فولاد، باعث ایجاد تورم و افزایش قیمت محصولات فولادی نیز خواهد شد.

علاوه بر افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل بار، با تفاهم معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعرفه خدمات بندری نیز نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۵ درصد افزایش یافته است. افزایش تعرفه خدمات بندری، هزینه صادرات و واردات شرکت‌های فولادی را هرچه بیشتر افزایش می‌دهد و این نیز معنایی جز افزایش هزینه‌های تولید در کشور ندارد.

کرایه حمل

2

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
شناسه مطلب : 41908
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی