مدیرعامل فولاد مبارکه در همایش بوم کسب و کار هلدینگ فولاد متیل مطرح کرد: مراکز خدماتی، نقطه قوت فولادمبارکه‌اند
مدیرعامل فولاد مبارکه در همایش بوم کسب و کار هلدینگ فولاد متیل مطرح کرد: مراکز خدماتی، نقطه قوت فولادمبارکه‌اند/ استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها اولویت شرکت‌ها باشد

به گزارش  چیلان ،دکتر محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در همایش بوم کسب و کار هلدینگ فولاد متیل با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: مقام معظم رهبری گفته‌اند، در آینده خرمشهرها در پیش است که جنس آن مانند میدان نظامی نیست، بلکه آبادانی به دنبال دارد و جنگی سختتر است.

وی با تاکید بر اینکه فولادمبارکه در خط مقدم جبهه قرار دارد، ادامه داد: در خرمشهری که پیش روست ، نقش مجموعه‌هایی همچون فولاد مبارکه بسیار پررنگ بوده است؛ حال اگر قرار است اتفاقی بزرگ در کشور رقم بخورد، باید مجموعه‌هایی مانند فولاد مبارکه پیشتاز باشند تا از ظرفیت‌های ایجاد شده در آن برای رشد اقتصادی و ساخت و ساز کشور استفاده شود که این امر مهم باید توسط فرزندان فولاد مبارکه انجام گردد.

دکتر طیب نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه در بخشهای مختلف ماموریتهای ویژه ای دارد و روی شرکت‌های زیرمجموعه فولاد متیل حساب ویژه ای باز کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌گذاری در این بخش، به همراه آموزش و جذب نیروهای متخصص، می‌تواند منجر به رخدادن اتفاقات بزرگ در کشور شود.

دکتر طیب نیا در ادامه به وظایف مراکز خدماتی اشاره کرد و افزود: مراکز خدماتی باید خدمات ویژه ارائه کنند که این امر با استفاده از سرمایه‌های انسانی محقق می‌شود. همچنین توسه کمی، کیفی و مناسب، تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، توجه به محیط زیست و حرکت به سمت صنعت سبز نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وجه تمایز و نقطه قوت فولادمبارکه داشتن مراکز خدماتی است. در واقع این مراکز چشم و گوش فولادمبارکه هستند و از طریق آنها می‌توانیم سودآوری خود را تضمین کرده و به عنوان یک مرکز سودآوری به آنها نگاه کنیم.

دکتر طیب نیا افزود: افزایش کیفیت خدمات به همراه قیمت مناسبتر برای محصول برای مصرف کننده نهایی می‌تواند منجر به افزایش سود فولاد مبارکه شود.

وی تاکید کرد: یکی از ماموریتهای مراکز خدماتی، فروش مویرگی محصولات فولاد مبارکه است که درصورت تقویت آن، می‌توانیم از رقبای خود جلو بزنیم، البته نباید از تبدیل این مراکز به مراکز تخصصی غافل شد، بلکه باید به سمت نوآوری حرکت کرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش سود، توسعه محصولات مراکز خدماتی است. به این شکل که خدمات تخصصی به مصرف کننده ارائه شود و شما صرفا یک فروشنده باقی نمانید. همچنین لازم است شناسایی ظرفیت‌های استانی جهت سرمایه‌گذاری و فروش محصولات بیشتر توسط مراکز خدماتی انجام و ظرفیتهای موجود شناسایی شود که این مورد توسط معماری سازمانی تدوین و عملیاتی می شود. همچنین باید برنامه‌ریزی بلند مدت برای مراکز خدماتی حداقل برای افق ۵ تا ۱۰ ساله آنها نیز در پیش گرفته شود.

وی با بیان اینکه در دنیا بیشترین سرمایه‌گذاری و سودآوری در بخش خدمات است افزود: هدف اول و اصلی این است که در مراکز خدماتی محصولات خود را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانیم.

دکتر طیب نیا افزود: استراتژی تعریف شده برای مراکز خدماتی این است که هرکدام از آنها در زمینه‌ای که مامور شده اند، به شکل حرفه ای و تخصصی ظاهر شوند و فعالیت خود را گسترش دهند. همچنین با الگوبرداری از فعالیت سایر مراکز به سمت توسعه حرکت کنند و حتی به سمت فعالیتهای تولیدی بروند که البته این امر نیز باید براساس معماری سازمانی و هدفگیری کل گروه مشخص شود.

برگزاری همایش بوم کسب و کار، فرصتی استثنایی است

مهندس رضا حیدری، مدیرعامل و نایب رییس هات مدیره هلدینگ فولاد متیل نیز در همایش بوم کسب و کار این هلدینگ اظهار کرد: ما امیدواریم به عنوان تلاشگران عرصه تولید میراث‌داران خوبی برای انقلاب و جان برکفان باشیم.

وی افزود: بنده با افتخار اعلام میکنم که دانش آموخته فولاد مبارکه هستم و خوشبختانه هم اکنون ارتباطات موثری میان فولاد متیل و فولاد مبارکه در مدت مدیریت بنده ایجاد شده است. البته باید توجه داشته باشیم که ما جزئی از فولادمبارکه هستیم و حق داریم از فرصت‌های موجود در این شرکت استفاده کنیم و در مقابل فولادمبارکه نیز از ظرفیت‌های فولاد متیل در جهت تحقق اهداف تعریف شده خود بهره ببرد.

مهندس حیدری در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری همایش بوم کسب و کار، تصریح کرد: برگزاری این همایش یک فرصت استثنایی است تا نقش هلدینگ فولاد متیل را به عنوان یکی از مراکز خدماتی در حوزه کسب و کار و استراتژی فولاد مبارکه تثبیت کند.

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل ادامه داد: این هلدینگ در راستای شفاف سازی فعالیت‌های خود، اقدامات جدی انجام داده که یکی از آنها پیاده سازی نظام یکپارچه اطلاعاتی است.

وی افزود: پیاده سازی نظام بازاریابی موثر و تعیین قیمت در فولاد متیل یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در هلدینگ فولاد متیل است.

مهندس حیدری یکی از فعالیت‌های جدید فولاد متیل در ۲ سال گذشته را تامین مواد اولیه اعلام کرد و گفت: امروز موفقترین مدل و چارچوب سازمانی که توانسته از ظرفیت معادن کوچک برای فولاد مبارکه استفاده کند، در فولاد متیل اجرایی شده است.

وی معتقد است،اگر شفافیت در عملکرد سازمان‌ها وجود نداشته باشد، خسارت‌های بزرگی به همراه خواهد آورد. از اینرو ایجاد شفافیت در خرید و تامین مواد در فولاد متیل در پیش گرفته شده است.

مدیرعامل فولاد متیل ادامه داد: در زمینه ایجاد توسعه برای فولاد مبارکه یک فرصت اسثتنایی به وجود آمده که فولاد متیل باید از آن استفاده کند.

به گفته وی، سرعت در توسعه بسیار مهم و اساسی است؛ درواقع ایجاد توسعه در راستای کسب و کار فولادمبارکه نیز در فولاد متیل به جهت اجراسازی سیاستها و زنجیره فولاد در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری ادامه داد: هلدینگ فولاد متیل در چندین استان ویژه مراکز و مدیران توانمندی را داراست که باید بتوانند با تحلیل محیطی ظرفیت منطقه را درک کرده و بر اساس آن در ۳ ماه آینده برنامه توسعه خود را به ما ارائه کنند.

مدیرعامل فولاد متیل با اشاره به اینکه قرار است پروژه معماری سازمانی ماموریت همه ارکان فولاد مبارکه را در افق ۱۴۱۰ تعیین کند که ما نیز خود را متعهد به اجرای آن میدانیم و میتوانیمپتانسیلهای خود رابه فولاد مبارکه نشان دهیم.

شایان ذکر است همایش بوم کسب و کار که به مدت ۲ روز (۳و۴خردادماه) در هتل المپیک تهران برگزار شد، موضوعات مختلفی در زمینه کسب و کار همچون معماری کسب و کار و استراتژی گروه فولاد مبارکه اصفهان، مطرح و در پایان، مدل‌های کسب و کار شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل توسط مدیران مراکز ارائه شد.

2

تاریخ انتشار : ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
شناسه مطلب : 42450
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی