کشانی در گفت‌وگو با چیلان تشریح کرد:تصرف بازارهای صادراتی ایران توسط کشورهای دیگر/ بخش‌نامه‌هایی که برای تولید مثل سم هستند
مهندس محمد کشانی مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با چیلان اظهار داشت: باید توجه داشت مجتمع فولاد صنعت بناب با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، امکان صادرات نیز دارد. این شرکت تا پایان سال گذشته توانست بخش عمده‌ای از تولیدات خود را به کشورهای عراق و ترکیه صادر کند.

مهندس محمد کشانی مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با  چیلان  اظهار داشت: باید توجه داشت مجتمع فولاد صنعت بناب با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، امکان صادرات نیز دارد. این شرکت تا پایان سال گذشته توانست بخش عمده‌ای از تولیدات خود را به کشورهای عراق و ترکیه صادر کند.

وی ادامه داد: متاسفانه به واسطه بخش‌نامه‌های ابلاغ‌شده روند تولید با سختی‌هایی روبرو شده است و این بخش‌نامه‌ها مثل سم برای صنعت عمل می‌کنند. دوستان ما در صورت مراجعه به بورس کالا مشاهده می‌کنند که عرضه‌های صورت گرفته در بورس با استقبال چندانی مواجه نشده‌اند.

کشانی افزود: آمارها نشان می‌دهد از حدود ۲۸ میلیون تولید انجام‌شده در سال ۱۴۰۰، تنها ۱۲ الی ۱۳ میلیون تن جذب بازار داخلی شده است. این عدم تقاضا بیانگر آن است که بخشی از تلاش‌ ما باید در راستای حضور در بازارهای جهانی باشد. این در حالی است که با صدور بخش‌نامه‌هایی مثل مصوبه عوارض صادراتی، حضور ما در بازارهای جهانی سخت‌تر شده است. متاسفانه تلاش‌ ما برای حضور پایدار در بازارهای جهانی، پشت سر گذاشتن رقبا و به دست آوردن مشتریان وفادار با صدور چنین بخش‌نامه‌هایی به یکباره نقش برآب می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تصریح کرد: اطلاعات ما نشان‌ می‌دهد که در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، نیاز دو کشور عراق و ترکیه از کشورهای دیگری به جز ایران تأمین شده است و کشورهای دیگر توانسته‌اند به دلیل عدم حضور ما، بازار را از آن خود کنند. اگرچه بخش‌نامه‌های مذکور اصلاح یا حذف شده است اما باید توجه داشت که به دست آوردن بازار قبلی و حضور در آن نیاز به صرف انرژی دوچندان دارد.

متن کامل را به زودی در شماره ۱۰۲ نشریه  چیلان  بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
شناسه مطلب : 42528
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی