در مجمع عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح شد:رشد ۲۸ درصدی سود خالص “ذوب”
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور بیش از ۷۲ درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،

در این مجمع هیات مدیره در خصوص عملکرد شرکت ذوب آهن توضیح داد: دو میلیون و ۴۸۹ هزار تن فولاد خام تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵ درصدی مواجه شد و ذوب آهن در رتبه سومین تولیدکننده فولاد کشور قرار گرفت. همچنین، ۳۵۰ هزار میلیارد فروش داخلی داشت که در این موضوع نیز رشد ۷۵ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین، سود ناخالص “ذوب” با رشد ۱۲ درصدی همراه شد. سود خالص ۲۰ هزار و ۱۹۰ هزار میلیارد ریال بود که رشد ۲۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

در این مجمع درخصوص وضعیت سوددهی شرکت‌های تابعه مانند پویش معادن به سود ۳۴۱ میلیارد ریال، مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن ایرانیان سود ۸۹ میلیارد ریال، پیشرو معادن ذوب آهن سواد کوه سود خالص ۹۱ میلیارد ریال و سود خالص شرکت معادن ذغالسنگ شرقی به ۱۰۹۴ میلیارد ریال تحقق پیدا کرد.

همچنین، تمدید گواهینامه‌های صادراتی، نواری برتر محصولات تولید ارک، بنگاه ممتاز اقتصادی وزارت کار، انجام موفقیت آمیز تعمیر کوره بلند ۲، کاهش مصرف آب، صادرات اولین محموله آرک معدنی، انتقال نماد از فرابورس به بورس مشارکت در عملیات اجرای تاسیسات برخی روستاها، ریخته‌گری اولین پاتیل شرکت ملی مس و… مهم‌ترین دستاورد‌های ما بودند.

بر اساس این گزارش، ۶۴ درصد از کل تولید مربوط به تیرآهن بود؛ که ۵۶.۶ درصد از صادرات تیرآهن صورت می‌گیرد.

همچنین، درخصوص اقدامات شرکت ذوب آهن اصفهان به بازسازی کنورتور‌های فولادسازی به روش LD_OPTIMIZED، احداث خط جدید کلاف در کارگاه نورد، ۳۵۰چدن ریزی با ظرفیت ۷۰۰هزار تن، احداث ماشین ریخته‌گری تختال نورد گرم و سرد تختال اشاره شد.

هیات مدیره ادامه داد: چدن بیش از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تن تولید شد که در تولید بالاترین رکورد را داشته است. مجوز استخراج سنگ آهن و تولید گندله و کنسانتره را در خراسان کسب کردیم.

سلیمی، درخصوص بدهی به سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برخی از بدهی خود را از ادارات دارایی و بانک‌ها به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد. در زمان وزیر اسبق تعاون موضوعات مطرح شد و مقرر شد مطالبات به افزایش سرمایه منظور شود. بعد از آن مذاکرات گسترده‌ای انجام شد که این بدهی از طریق املاک ذوب آهن تهاتر شود که با تغییرات دولت مواجه شد. پس از آن بلافاصله موضوع را با سازمان تامین اجتماعی مطرح کردیم. بحث این بود که روی نرخ علی الحساب ۱۸ درصد و نحوه تسویه توافقاتی انجام شد.

بحث سرمایه در گردش منفی همواره پیشنهاد ما تسویه از طریف افزایش سرمایه و تهاتر املاک شرکت انجام شود که بیشترین آثار مثبت را برای سهامداران شرکت داشته باشد و تسویه نقدی جزو اولویت‌های نهایی ما بود.

در ادامه این نشست، سلیمی، مطالبات ذوب آهن از صندوق فولاد مورد اعتراض صندوق واقع شد. ۳۲۰۰ میلیارد تومان بابت رای پرداخت کردیم. پرداخت‌ها برای بازنشستگان نیز ادامه پیدا کرد و ۸۰۰ میلیارد تومان علاوه بر رای دادگاه به صندوق پرداختی داشتیم که این یکی ازبند‌های سنواتی ذوب آهن است و طبق توافقنامه‌ای که در حضور معاون وزیر انجام شد مورد قبول واقع شد.

باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از سهام ذوب آهن در وثیقه خصوصی سازی است پرداخت سود سهام نیازمند دریافت مجوز بلامانع بودن سود سهام از سازمان است که بخشی از آن که وثیقه نیست قابل پرداخت است، اما چون سازمان اعلام کرد کل پرداخت سود بلامانع است ما منتظر نامه بلامانع سازمان هستیم که هنوز صادر نشده، اما به محض اینکه رفع شود سود پرداخت می‌شود.

در ادامه فروزان، مدیرحقوقی ذوب آهن درخصوص اراضی شرکت ذوب آهن بیان کرد: درباره پرونده اراضی، در سال ۱۳۸۷ نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی ذوب آهن را به سازمان ملی مسکن انتقال دادند.

متعاقب آن اقدامات ذوب آهن در دیوان عدالت اداری طرح دعوی شد. به استناد دولتی بودن ذوب آهن در سال ۸۷ دولت این امکان را داشت که اراضی را به قسمت دیگر دولت انتقال دهد. تا الان علی رغم پیگیری‌های قانونی ما به نتیجه نرسیدیم، اما همچنان پیگیر هستیم و امکان اعاده دادسی وجود دارد. شرکت ذوب آهن اصفهان به واسطه وسعت فعالیت و اراضی پرونده‌های متعددی دارد که در حال پیگیری است. بحث البرز شرقی سندهایش آمده، اما مشکل متراژ دارد. شرکت زغال سنگ البرز شرقی ۱۰۹ میلیارد تومان سود سال گذشته داشت که میزان زیان انباشته اش را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رخصتی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن در این مجمع بیان کرد: حدود ۴۵ میلیون یورو پروژه در دست اجرا داریم. در پروژه‌های آتی در هفته آینده پیمانکار اولین پروژه باتری شماره ۲ مشخص می‌شود که حدود ۲۳ میلیون یورو هزینه ارزی دارد.

وی افزود: سعی می کنیم در مدت زمان زیر دوسال بتوانیم آن را تحویل دهیم. باید کمک کنیم که ذوب آهن هم در کاهش هزینه و هم تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر اقداماتی را انجام دهد.

در پایان مجمع، صورت مالی شرکت ذوب آهن در مجمع عمومی فوق العاده به تصویب رسید.

ترکیب هیات مدیره صدر تامین، فرآورده نسوز ایران، صباتامین، توسعه معادن پارس تامین و شرکت پویش بازرگان به عنوان اعضای حقوقی آینده ذوب آهن به تصویب رسیده است.

موسسه حسابرسی هوشیار ممیز و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به مدت یک سال انتخاب شدند.

رونامه دنیای اقتصاد جهت انتشار انتخاب شد.

گفتنی است، در پایان مجمع ۶۰ ریال سود به ازای هر سهم “ذوب” بین سهامداران توزیع شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۱
شناسه مطلب : 43225
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی