لکوموتیوهای خریداری‌شده توسط فولاد مبارکه به ناوگان ریلی کشور اضافه شد
در راستای توسعه شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران ۸ دستگاه از مجموع ۵۰ دستگاه لکوموتیو Map24 خریداری‌شده توسط فولاد مبارکه به ناوگان ریلی کشور افزوده شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، در راستای توسعه شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران ۸ دستگاه از مجموع ۵۰ دستگاه لکوموتیو Map24 خریداری‌شده توسط فولاد مبارکه به ناوگان ریلی کشور افزوده شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدکاظم صباغی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در این‌باره گفت: کاهش مصرف سوخت، حفظ سلامت محیط‌زیست، ارتقای امنیت حمل و جاده و درنتیجه کاهش حوادث جاده‌ای به دلیل انتقال حمل از جاده به ریل، حمل ارزان‌تر و ایمن‌تر نسبت به سایر روش‌های حمل از مهم‌ترین مزایای توسعه شبکه ریلی کشور و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه است.

وی گفت: همچنین در صنعت فولاد کشور به دلیل فاصله بین منابع و مصارف، استفاده از شبکه حمل‌ونقل ریلی جهت حمل مواد اولیه و محصول می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش قدرت رقابت‌پذیری داشته باشد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه تصریح کرد: از مزیت‌های دیگر این اقدام فولاد مبارکه، حمایت از شرکت های سازنده داخلی با نگاه ملی و تحقق قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سهم ۳۰ درصدی حمل‌ونقل ریلی از کل حمل زمینی کالا در کشور و افزایش سهم ریلی حمل مواد اولیه به مقصد کارخانه است.

2

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۹
شناسه مطلب : 43348
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی