مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد؛افزایش ۲۰ برابری حجم طرح‌های توسعه فولاد مبارکه
مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت که روز شنبه 9 مهرماه در سالن مرکز تحقیقات این شرکت برگزار شد، از افزایش 20 برابری حجم طرح‌های توسعه این شرکت در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح‌ها که هریک به‌تنهایی نقش ارزنده‌ای در توسعه صنعت فولاد کشور ایفا خواهند کرد، با قوت در حال پیگیری و اجرا هستند.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا خاطرنشان کرد: ممکن است در جریان اجرای این طرح‌ها با مشکلات زیادی مواجه شویم، اما باید به خاطر داشته باشیم، با توجه به اینکه دشمنان هرگز نخواسته‌اند کشور ما به لحاظ صنعتی رشد کند، این چالش‌ها و محدودیت‌ها همیشه وجود داشته و برای برون‌رفت از این وضعیت باید با برنامه‌ریزی لازم، بیش از پیش آمادگی داشته باشیم؛ چراکه هنر مدیریت، خنثی کردن این چالش‌هاست.
وی با بیان اینکه «اقتصاد» مسئله روز کشور است، اظهار کرد: دشمنان پس از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، به بهانه‌های مختلف درصدد ضربه زدن به کشورمان هستند و ریشه تمامی این دشمنی‌ها مسائل اقتصادی است.
وی با بیان اینکه امروز «صنعت»، خط مقدم جبهه اقتصادی کشور در برابر دشمن است، افزود: دشمن یک روز به حمله سایبری و روز دیگر به حمله رسانه‌ای متوسل می‌شود و از راه‌های مختلف به دنبال رسیدن به مقاصد و اهداف شوم خود است؛ بنابراین ما در جبهه صنعت کشور باید همواره هوشیار باشیم؛ چراکه هجمه دشمنان هیچ‌گاه کم نخواهد شد.

ایستادگی با تمام توان در برابر دشمنان
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز پرچم پیشروی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست فعالان حوزه صنعت کشور است و به همین دلیل این بخش مورد هدف دشمن قرار گرفته است؛ بنابراین به‌عنوان پرچم‌دار پیشروی اقتصاد کشور، باید در بحران‌های مختلف با تمام توان در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه «تولید»، «اشتغال» و «اقتصاد» کلیدواژه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نام‌گذاری سال‌های مختلف در دهه اخیر بوده است، اذعان داشت: طی این سال‌ها تحریم‌های اقتصادی سنگینی بر صنعت کشور اعمال شد و خوشبختانه از تمامی آن‌ها به‌خوبی عبور کردیم. فقدان تکنولوژی ساخت مواد، قطعات و تجهیزات در دهه‌های گذشته معضلاتی را ایجاد می‌کرد که گاهی منجر به توقف خطوط تولید می‌شد، اما اکنون متخصصان داخلی با تکیه‌بر روحیه خودباوری، کشورمان را از واردات این مواد، قطعات و تجهیزات بی‌نیاز کرده‌اند.

افزایش تولید شش‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته
طیب‌نیا با اشاره به اینکه تحریم‌ها و حملات سایبری و رسانه‌ای دشمنان را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: هریک از این بحران‌ها به نقطه قوت ما بدل شد و مصداق بارز این امر در فولاد مبارکه با کسب دستاوردهای کمی و کیفی، تنوع محصولات و بومی‌سازی است.
وی با اشاره به افزایش تولید شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به برنامه و مدت مشابه سال گذشته ابراز داشت: خوشبختانه دستاوردهای زیادی طی شش‌ماهه ابتدایی سال جاری و یک سال اخیر حاصل شده که قابل‌تقدیر است.

تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه نشان‌دهنده خودباوری است
طیب‌نیا با بیان اینکه تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه نشان‌دهنده خودباوری، اعتمادبه‌نفس و خطرپذیری است، اظهار داشت: به‌موازات توجه به کمیت تولید، موضوع کیفیت نیز همچنان در صدر اولویت‌های شرکت قرار دارد.
وی گفت: طی بازدیدهای صورت‌گرفته از خطوط تولید شرکت، شاهد اتفاقات خوبی بودیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز پروژه هیدرولیکی کردن سایدگاید (VSB) ناحیه نورد گرم اشاره کرد، موفقیتی که نشان‌دهنده تثبیت خودباوری در  صنعت کشور است.

وظیفه ما ارتقای اعتبار و برند فولاد مبارکه در سطح جامعه است
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه با تلاش و پشتکار مضاعف، به یاری خداوند همواره در نبرد با مشکلات موفق خواهیم شد، ابراز امیدواری کرد: در پایان سال جاری در صورت دست‌یابی به کلیه اهدافمان، یک جشن بزرگ پیروزی برپا می‌کنیم.
وی ادامه داد: نام تجاری (برند سازمانی) یکی از مهم‌ترین مسائل برای فولاد مبارکه، به‌عنوان صنعتی پیشرو و الگو برای دیگر صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور است. وظیفه ما حفظ و ارتقای جایگاه نام تجاری و افزایش اعتبار فولاد مبارکه در سطح جامعه است.
طیب‌نیا با تأکید بر ضرورت بیش‌ازپیش تثبیت نام تجاری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شکی نیست که جایگاه فولاد مبارکه در عرصه تولید، جایگاه تثبیت‌شده‌ای است؛ اما ذهنیت مردم درباره این نشان تجاری هم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اظهار داشت: ما باید به ارزش‌های سازمانی فولاد مبارکه توجه بیشتری داشته باشیم؛ چراکه این ارزش‌ها امروز در حفظ جایگاه نام تجاری، تکمیل‌کننده نقش تولیدی این شرکت در کشور است؛ بر همین اساس باید درخصوص ارزش‌های اخلاقی و مدیریتی حاکم بر این مجموعه اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

هرجا به توان داخلی اعتماد کردیم، موفق شدیم
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه سبک‌های استاندارد مدیریتی در بستر فرهنگ سازمانی محقق می‌شوند، ابراز کرد: سبک مدیریتی در هر سازمان زمانی موفق است که با فرهنگ همان سازمان متناسب باشد؛ بنابراین نمی‌توان برای همه سازمان‌ها نسخه مدیریت واحدی تعریف کرد.
وی در ادامه یادآور شد: تجربه ثابت کرده هرجا که با خودباوری به توان داخلی اعتماد کردیم، موفق شدیم؛ نمونه بارز آن الگوی مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس است، تجربه‌ای که همه ما موفقیت‌های آن را لمس و آثار آن را بعینه مشاهده کردیم.

باید از مدل مدیریت دفاع مقدس الگوبرداری کنیم
طیب‌نیا با بیان اینکه الگوبرداری از مدل مدیریت دفاع مقدس، مکمل نام تجاری فولاد مبارکه است، متذکر شد: سبک مدیریتی دفاع مقدس در بحران جنگ پدیدار شد و به‌عنوان یک الگوی موفق در اختیار ماست؛ بنابراین باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم؛ چراکه به دلایل بسیاری ازجمله نامتوازن بودن امکانات و ادوات جنگی و نابرابری پشتیبانی‌ها میان ایران و عراق، نوآوری‌های زیادی در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه سبک مدیریت دفاع مقدس، سبک مدیریت ایرانی-اسلامی است، عنوان کرد: این سبک مدیریتی برگرفته از تمدن ایرانی و اخلاق اسلامی است که باید به آن باور پیدا کنیم؛ چراکه منطبق با فرهنگ ماست و در جای دیگری تبیین نشده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌های پیش رو برای تولید بیشتر و با کیفیت‌تر محصولات موردنیاز بازار، خاطرنشان کرد: ماه‌های مهر و آبان که از نظر تأمین انرژی موردنیاز خطوط تولید با محدودیت کمتری مواجهیم، فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ بنابراین مسئولان ذی‌ربط به‌طور دقیق و منظم باید میزان موجودی‌های سنگ‌آهن نرمه، زبره و گندله و آهن اسفنجی را پایش کنند تا از نظر مواد اولیه تولید با مشکل مواجه نشویم.
گفتنی است در بخش نخست این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست، گزارش عملکرد ایمنی شرکت طی ۶ ماه نخست سال جاری و اقدامات انجام‌شده در زمینه ارتقای ایمنی پیمانکاران را تشریح کرد. در ادامه، مدیر کنترل کیفی شرکت، گزارش مبسوطی از بازده کیفی محصولات در نواحی مختلف ارائه کرد. پس از آن معاون بهره‌برداری دستاوردهای شرکت در ۶ ماه نخست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای تولید حداکثری در ماه‌های آتی تمامی خطوط آماده‌سازی شده است. در ادامه جلسه گزارش عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های نواحی آهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد، فولاد سبا و معاونت‌های خرید، فروش و تکنولوژی از سوی مدیران ذی‌ربط تشریح شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
شناسه مطلب : 44568
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی