دکتر فاضل در گفت‌وگو به چیلان خبر داد:سود خالص «وکغدیر» به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید / تسریع طرح‌های توسعه در هلدینگ غدیر
دکتر سیدابوتراب فاضل مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر در گفت‌وگو با چیلان در خصوص عملکرد این هلدینگ اظهار داشت: سال مالی «وکغدیر» 31 شهریور 1401 به پایان رسید و ما در این سال موفق به تحقق بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان سود خالص شدیم. بودجه ما برای سال مالی منتهی به انتهای شهریور سال جاری به‌طور کامل محقق شد و سود خالص شرکت نسبت به سال مالی منتهی به 31 شهریور 1400، رشد 120 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش  چیلان ، دکتر سیدابوتراب فاضل مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر در گفت‌وگو با  چیلان  در خصوص عملکرد این هلدینگ اظهار داشت: سال مالی «وکغدیر» ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ به پایان رسید و ما در این سال موفق به تحقق بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سود خالص شدیم. بودجه ما برای سال مالی منتهی به انتهای شهریور سال جاری به‌طور کامل محقق شد و سود خالص شرکت نسبت به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرد.

دکتر فاضل با ارائه جزئیات بیشتر گفت: دو سال پیش که اینجانب هلدینگ صنایع و معادن غدیر را تحویل گرفتم، سود خالص آن ۳۳۰ میلیارد تومان بود و هم‌اکنون سود خالص این شرکت به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده و این هلدینگ خود را به‌عنوان یک بنگاه مهم در حوزه فولاد و بخش معدن و صنایع معدنی اثبات کرده‌ است.

تسریع طرح‌های توسعه در غدیر

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر تصریح کرد: ما در یک سال گذشته، روند اجرای طرح‌های توسعه در شرکت‌های زیرمجموعه را تسریع کردیم و طرح‌های ما با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت است. در نیمه دوم سال جاری، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید فولاد در مجموعه غدیر افزوده می‌شود. یک میلیون تن از این میزان، واحد فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز است که تا دی‌ماه سال جاری ما از این واحد ذوب خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تا بهمن‌ماه سال جاری، پروژه «یزد یک» شرکت فولاد آلیاژی ایران با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه ۱۳ سال است که شروع شده اما به پایان نرسیده بود و ما در یک سال اخیر روند اجرای این پروژه را سرعت بخشیدیم و اکنون به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. علاوه بر این، در نیمه نخست امسال، روند اجرایی پروژه کلاف‌سازی در این شرکت آغاز شد که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه داریم که پروژه استیل کورد را نیز در شرکت فولاد آلیاژی ایران کلید بزنیم تا زنجیره تولید محصولات با ارزش افزوده و فولادهای خاص در این شرکت تکمیل شود.

دکتر فاضل بیان داشت: امسال در قالب طرح‌های توسعه زنجیره آهن و فولاد، واحد یک میلیون تنی کنسانتره شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در بهاباد به بهره ‌برداری خواهد رسید. همچنین سال آینده، واحد ۴ میلیون تنی گندله آهن و فولاد غدیر ایرانیان در بهاباد، راه‌اندازی خواهد شد. تمهیداتی برای تأمین مواد اولیه این واحدها اندیشیده‌ایم و در مزایده معدن شیطور شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: فاز دوم افزایش ظرفیت واحد آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز در نیمه دوم امسال انجام خواهد شد و ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این شرکت به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

اقدامات حائز اهمیت هلدینگ غدیر در بخش معدن

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر خاطرنشان کرد: در حوزه معدن، فعالیت ما خاص و ویژه بوده و تحرک قابل توجهی در این بخش داشته‌ایم. معدن طلای جنگ‌سر را فعال کردیم و در این معدن ۲۴ هزار متر کار حفاری انجام شده و تا پایان سال جاری، عملیات حفاری در این معدن به پایان خواهد رسید و طرح تأسیس کارخانه طلا را در آنجا عملیاتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کار در معدن آهن گزستان را در منطقه بافق آغاز کرده‌ایم و تجهیز کارگاه آن تا پایان آبان‌ماه سال جاری انجام خواهد شد و کار حفاری را شروع خواهیم کرد. همچنین در معدن جانجا در افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آن شرکت خواهیم کرد و به زودی کار حفاری در این معدن مس نیز آغاز خواهد شد.

 پذیرش «وکغدیر» در بورس

دکتر فاضل در مورد پذیرفته شدن شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در بورس گفت: «وکغدیر» در بورس درج نماد شده و تمام اقدامات مربوط به عرضه اولیه سهام آن انجام شده و تنها منتظریم تا شرایط بازار بورس همراهی کند تا بتوانیم سهام این شرکت را عرضه نماییم. قابل ذکر است ما در نیمه نخست امسال، سهام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه یعنی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان را با نماد «فغدیر» در فرابورس عرضه کردیم.

 

2

تاریخ انتشار : ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
شناسه مطلب : 45579
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی