درنشست خبری مدیرعامل فولاد سنگان :گام های طلایی فولاد سنگان در صیانت از محیط زیست
نشست خبری دکتر امرایی مدیر عامل شرکت فولاد سنگان با حضور چند تن از مسئولان شهرستان خواف و اصحاب رسانه در شرکت فولاد سنگان برگزار شد .

به گزارش  چیلان ،دکتر امرایی ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه و تبریک ولادت حضرت زینب (س)، فعالیت های فولاد سنگان در حوزه صنعت ، مسئولیت های اجتماعی و خدماتی که به مردم شریف شهرستان خواف ارائه کردیم را خدمت شما اصحاب رسانه جهت آگاهی رسانی به مردم شریف شهرستان تشریح می کنم.

امرایی با اشاره به اینکه در اکثر رسانه ها ازجاده های خواف به عنوان جاده مرگ یاد می‌شودافزود :بنده به واسطه کار در پتروشیمی و معادن در نقاط کشور اعتقاد دارم که در تمام کشور این جاده ها و حوادث جاده ای بوده و خواهد بود و با استعلام از وزارت راه می توانید به این یقین برسید که میزان حوادث و تلفات جاده ای شهرستان خواف از سایر شهرستان های استان و کشور بیشتر نخواهد بود.

امرایی در مورد مشارکت این شرکت در ساخت جاده سنگان به تربت حیدریه افزود: بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۹۸ برآورد اولیه ۸۰۰ میلیارد بوده که در سال‌های اخیر و با توجه به جهش قیمت ها نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد هزینه خواهد داشت که ۵۰ درصد وظیفه سرمایه گذارها و ۵۰ درصد بر عهده وزارت راه می باشد که ما و دیگر معادن ۵۰ درصد سهم خود را پرداخت کردیم که شما می توانید با استعلام از شرکت زیر ساخت تمام صورت وضعیت هایی که باید در صنایع پرداخت کنیم پرداخت کردیم و به امید خدا قطعه ۱ و ۱۰ را تا آخر سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید و قطعه ۲ و ۹ هم شروع خواهد شد و با قاطعیت عرض میکنم شرکت فولاد سنگان هیچ گونه بدهی در رابطه جاده ندارد چون طبیعتا ما و همکاران مان هم در این جاده تردد میکنیم و سهم خودمان را پرداخت کردیم و اداره راه هم باید سهم خودش رو پرداخت کند تا روند کار سریعتر انجام گیرد.

امرایی در ادامه افزود شرکت فولاد سنگان برای اولین بار در خاورمیانه و سومین بار در جهان سیستم مکانیزه انباشت باطله را با ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست احداث دارد که فقط نمونه اش را برزیل و استرالیا داریم ودر هیچ جایی دیگر احداث نشده است.

ما برای صیانت منابع آبی باطله تر نداریم و ۸۰ درصد آب مصرفی به چرخه تولید بر می‌گردد و باطله خشکی که تولید می شود برای ۳۰ سال آینده ریخته و پس از فشرده شدن انباشت می‌شود و به هیچ عنوان آلودگی زیست محیطی نداریم.

امرایی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در مورد پرداختی های شرکت به پرسنل شرکت فولاد سنگان افزود: ما تابحال یک روز تاخیر در پرداخت حقوق نداشته ایم و وی با یادآور کردن اینکه ما بارها گفتیم با توجه به اینکه شرکت فولاد سنگان تامین کننده مواد اولیه بخش اعظمی از صنعت فولاد کشور هست آمادگی سرمایه گذاری در بخش اکتشاف و استخراج معادن بزرگ را داریم.

امرایی همچنین افزود: در مورد صادرات محصول نهایی بخش اعظمی از صادرات فولاد ایران در اختیار فولاد مبارکه هست ما کل محصول فولاد سنگان را فولاد مبارکه می دهیم و محصول نهایی که ارزش افزوده و آورده ارزی خوبی برای کشور دارد توسط فولاد مبارکه صادر می شود.

امرایی در ادامه نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه به نقش فولاد سنگان در تامین آب خلیج فارس اشاره و افزود: ۲۰ درصد تامین مالی پروژه دریای عمان رافولاد سنگان بر عهده دارد و به اعتقاد بنده خط انتقال آب از دریای عمان و با ۱۸۰۰ کیلومتر فاصله به بالاترین نقطه استان رضوی و معادن سنگ آهن با این حجم عملیات واقعا در دنیا بی نظیر هست و واقعا جزو ابر پروژه هایی هست که در دنیا نظیر ندارد. پروژه دریای عمان با ۵۰ میلیون متر مکعب و در ۷ جبهه کاری فعال بوده و پیشرفت های خوبی داشته ایم و به امید خدا تا پایان سال ۱۴۰۴ فاز اول آن به بهره داری خواهد رسید و در آینده معادن از هیچ آب دیگری جز آب دریای عمان استفاده نخواهیم کرد که این نوید بسیار خوبی برای استان خراسان رضوی و جنوبی و سیستان خواهد بود.

امرایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد طرح های توسعه فولاد سنگان اضافه کرد: در خصوص طرح های توسعه فولاد سنگان در زمینه کنسانتره،گندله سازی، آهن اسفنجی،احیا، نیروگاه بادی و …. با سرمایه گذاری بیش از بیست هزار میلیارد تومان که حدود ۲۰۰۰ نفر اشتغال بوجود خواهد آورد و  ما اولین کارخانه کنسانتره ای بودیم که با دانش ۱۰۰ درصد ایرانی و بومی کار شده است و هیچ شرکتی نتوانسته است چنین کارخانه ای را راه اندازی کند که این از برکات امام رضا (ع)در این استان می باشد.

دکتر امرایی در پایان به‌ درصد اشتغال نیروهای بومی و غیر بومی در شرکت فولاد سنگان اشاره و افزود: بنده با قاطعیت عرض می کنم که ۷۵ درصد بومی خود شهرستان خواف هست و ۱۰ درصدهم بومی استان و ۱۵ درصد هم غیر بومی برای مشاغل خاص در اختیار داریم که واقعا در کشور بی نظیر هستند.

امرایی در مورد شرکت های دانش بنیان که سوال یکی از اصحاب رسانه بود تشریح کرد: فولاد سنگان در خصوص شرکت های دانش بنیان ها اولین شرکتی است در کشور که پردیس صنایع معدنی دانش بنیان را با همکاری علم و فناوری خراسان رضوی درحمایت و رشد شرکت های دانش بنیان در منطقه سنگان مجوزات لازم را گرفته و همچنین مدیر مرکز منصوب شده و زیر ساخت لازم برای حضور شرکت های دانش بنیان در منطقه و حمایت از این شرکت ها ایجاد کردیم و اولین صندوق پژوهش و فناوری شرکت های دانش بنیان را هم با همکاری شرکت های معدنی در کشور ایجاد کردیم که هم زیر ساخت را نشان بدهیم و هم اینکه تسهیلات لازم را به این شرکت ها بدهیم.

2

تاریخ انتشار : ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
شناسه مطلب : 45660
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی