اجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای پنج طرح از ۱۷ طرح مربوط به تکمیل زنجیره فولاد این استان به پایان رسید.

به گزارش  چیلان ، بختیار خلیقی افزود: برای تکمیل طرح زنجیره فولاد کردستان ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح بزرگ برای چهار هزار و ۳۲۱ نفر اشتغالزایی می‌شود، افزود: برای تکمیل طرح زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد تاکنون اجرای پنج طرح در شهرستان‌های بیجار، سقز، قروه و دیواندره به پایان رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی سایر طرح‌ها هم دردست اقدام است، گفت: پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران به طور جدی پیگیری می‌شود چرا که توسعه این بخش می‌تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این استان باشد.

آقای خلیقی با بیان اینکه زنجیره فولاد شامل تولید سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و سپس ورق گرم فولاد است، یادآور شد: در حال حاضر تا مرحله کنسانتره در شهرستان‌های مختلف استان کردستان تولید داریم و مراحل بعدی هم دردست اقدام بوده و در مجموع می‌توان گفت که زنجیره فولاد استان در مرحله ساخت است.

وی با اشاره به اینکه مجری این طرح مهم مشخص شده و در قرارداد‌های سال گذشته و امسال، هم اکنون در مرحله مقدمات ساخت صنعتی است، گفت: تکمیل زنجیره فولاد در کردستان همواره یکی از طرح‌های پیشران استان مطرح بوده و تاکنون تفاهم نامه‌هایی به همین منظور تنظیم شده است.

 

2

تاریخ انتشار : ۷ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳
شناسه مطلب : 46432
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی