هجوم خریداران شمش در روند مجدد صعودی قیمت/ نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا
امروز دوشنبه سوم بهمن ماه، بورس کالا میزبان عرضه 78 هزار تن شمش بلوم 5sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، تقریبا همه این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز دوشنبه سوم بهمن ماه، بورس کالا میزبان عرضه ۷۸ هزار تن شمش بلوم ۵sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، تقریبا همه این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. نتیجه معاملات امروز را در جدول زیر ببینید.

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات امروز ۱۶۵۷۳ تومان در هر کیلو بود و قیمت کشف‌شده شمش نسبت به هفته پیش افزایش ۴/۷ درصدی را ثبت کرد.

بیشترین قیمت شمش در معاملات امروز مربوط به فولاد زرند ایرانیان با میانگین قیمت ۱۷۳۴۱ تومان در هر کیلو بود. سیرجان ایرانیان و آهن و فولاد ارفع هم در رتبه های بعدی قیمتی معاملات امروز قرار گرفتند.

خلاصه تحلیل  چیلان : نسبت حجم معاملات به حجم عرضه‌های امروز با وجود افزایش قیمت کشف شده بیش از ۷۰۰ تومانی در هر کیلو، ۱۰۰ درصد بود که به معنی استقبال کامل خریداران شمش است چرا که از یک سو علاوه بر محدودیت های گازی، محدودیت های برقی هم تولید فولادسازان را مختل کرده و از سوی دیگر افزایش نرخ ارز و پیش بینی ها از تداوم روند صعودی آن، نوردکاران را به تعجیل در خرید مواد اولیه خود سوق داده است.

شمش 8

 

2

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۲
شناسه مطلب : 47173
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی