مدیرعامل فولاد مبارکه در گفت و گو با چیلان تشریح کرد:جزئیات برنامه دو ساله فولاد مبارکه در حوزه انرژی / از نیروگاه خورشیدی تا بادی در فولاد/ جزئیات پروژه‌ انتقال آب دریای عمان به اصفهان
دکتر محمدیاسر طیب نیا مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان با برشمردن اقدامات انجام شده و پروژه های در دست اجرای این شرکت برای تامین پایدار برق، گاز و آب، برنامه دوساله فولاد مبارکه در حوزه انرژی شامل احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی، سرمایه گذاری در حوزه گاز و توسعه بازچرخانی و مصرف بهینه آب در کنار انتقال آب دریای عمان را تشریح کرد...

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل فولاد مبارکه در گفتگوی اختصاصی با  چیلان  ضمن اشاره به مشکلات واحدهای فولادی ناشی از محدودیت های انرژی در کشور گفت: متاسفانه در سال های اخیر حوزه‌ انرژی به یکی از گلوگاه‌های اصلی کشور تبدیل شده که با توجه به سیاست های دولت و حاکمیت در حمایت از پایداری انرژی در بخش خانگی، صنایع و به طور خاص صنعت فولاد متحمل پیامدهای این ناترازی شده اند.

بهره برداری از فاز اول نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به اقدامات و برنامه های فولاد مبارکه در حوزه انرژی به  چیلان  گفت: بخشی از سرمایه گذاری های فولاد مبارکه در بخش برق به بارنشسته است و نیروگاه سیکل ترکیبی ما با پیشرفت نزدیک به ۶۰ درصد در مرحله‌ای است که امیدواریم قبل‌ از فصل گرم سال آینده فاز یک و دو این نیروگاه وارد مدار تولید شود و چالش تامین برق مورد نیاز را سال آینده بتوانیم بهتر مدیریت کنیم.

محمد یاسر طیب نیا در خصوص احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور توسط فولاد مبارکه گفت:  پس از انجام مطالعات اولیه، مکان یابی و مناقصات مربوط به نیروگاه‌ خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی، عملیات اجرایی این طرح آغاز شد که امیدواریم تا پایان سال آینده ۱۰۰ مگاوات از این نیروگاه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: با افتتاح این پروژه بزرگ زیست محیطی، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور و تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر از این طریق به بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه‌ گاز هم مطالعات و فاز مهندسی طرح در دست اقدام است و اگر با مجوزی که از وزارت نفت و وزیر محترم نفت گرفته ایم فاز مطالعاتی انجام شود، امیدواریم سال آینده سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشیم و بتوانیم در حوزه‌ گاز هم در یک بازه‌ی زمانی دو ساله، صنعت فولاد و خصوصاً فولاد مبارکه را در این حوزه هم بیمه و دوره بحران را سپری کنیم.

افزایش بهره وری بازچرخانی آب در فولاد مبارکه از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به  چیلان  گفت: در حوزه‌ آب اتفاقات خوبی در بازچرخانی و بهینه‌سازی مصرف افتاده است از جمله اینکه سیستم اسمز معکوس (RO) شماره‌ ۲ تصفیه خانه فولاد مبارکه در مدار قرار گرفت که راندمان بازچرخانی آب را از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش می دهد که اتفاق ارزشمندی است. در کنار آن، پروژه‌ انتقال آب دریای عمان با جدیت خوبی شروع شده و در حال حاضر مراحل اولیه آن در حال طی شدن است؛ پنجاه کیلومتر اول کریدور آن ایجاد شده و لوله‌گذاری انجام می شود و هم زمان در پنج نقطه‌ دیگر مناقصات برگزار شده و ایجاد کریدور و لوله گذاری در حال انجام است و پیش بینی ما این است که طی بازه‌ زمانی دو ساله ورود آب از محل این اجرای این پروژه را داشته باشیم و طی یک بازه‌ زمانی دو تا سه سال در فازهای بعدی تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب انتقال آب به استان اصفهان را شاهد باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: با این اقدامات صورت گرفته نه تنها صنعت فولاد بلکه سایر صنایع موجود در استان هم از برداشت آب از رودخانه و آب های درون سرزمینی بی نیاز خواهند شد و مجموع این اتفاقات می تواند پایداری تولید در زنجیره‌ فولاد و به طور کلی صنعت را برای بلند مدت به همراه داشته باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۶
شناسه مطلب : 48299
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی