کاهش ۵ درصدی قیمت آهن اسفنجی به لطف محدودکردن تقاضا/ نتیجه معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا
امروز 16 اردیبهشت ماه 1402، بورس کالا میزبان عرضه 109 هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای 1.33برابری نسبت به عرضه، 97 درصد این عرضه ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، بورس کالا میزبان عرضه ۱۰۹ هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای ۱.۳۳برابری نسبت به عرضه، ۹۷ درصد این عرضه ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون هر کیلو آهن اسفنجی در معاملات اخیر علی رغم روند صعودی ۳ هفته اخیر قیمت محصولات زنجیره فولاد، با ۵ درصد (حدود ۶۰۰ تومان) کاهش نسبت به هفته گذشته به ۱۲۳۴۶ تومان رسید.

 خلاصه تحلیل  چیلان :
امروز حجم قابل توجهی از تقاضای آهن اسفنجی از ورود به تابلو رقابت بازماند و دلیل اصلی کاهش قیمت این محصول علی رغم افزایش قیمت شمش و میلگرد در بازار هم همین بود. مطابق شنیده ها، امروز صرفاً شرکت هایی مجاز به خرید آهن اسفنجی بودند که هفته قبل در بورس کالا عرضه شمش داشته اند و بر همین اساس تعداد زیادی از کارخانجات به ویژه در رسته ذوب القایی حتی شرکت هایی که کف عرضه سه ماهه خود را هم رعایت کرده بودند، نتوانستند تقاضای خود را به ثبت برسانند!

به نظر می رسد در شرایطی که بیم کاهش تولید فولاد به دلیل محدودیت برقی واحدهای فولادی از اوایل خردادماه می رود، محدود کردن تقاضا با اینگونه دستورالعمل ها که با هدف کنترل قیمت صورت می گیرد، اثر کوتاه مدت داشته و چه بسا در بازار غیررسمی قیمت ها را به افزایش بیشتر هم سوق دهد!

در جدول زیر نتایج معاملات امروز آهن اسفنجی قابل مشاهده است.

آهن اسفنجی 22

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۴
شناسه مطلب : 49490
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی