اختصاصی چیلان:دیروز عمان امروز امارات؛ مقصد بعدی وَله کجاست؟ / غول سنگ آهن جهان در امارات مگاهاب تولید فولاد احداث می‌کند
شرکت برزیلی وَله و شرکت اماراتی اِی‌دی‌پورتز بر سر احداث یک مگاهاب تولید فولاد در ابوظبی با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش  چیلان ، شرکت برزیلی وَله در جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن و نیکل جهان در امتداد توسعه حضور خود در خاورمیانه با شرکت اِی‌دی‌پورتز نیز یک یادداشت تفاهم امضا کرده است. اِی‌دی‌پورتز توسعه‌دهنده انحصاری بنادر و زیرساخت‌های مرتبط با آن در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی است.

با امضای این تفاهم‌نامه یک مگاهاب در ابوظبی ایجاد خواهد شد. این مگاهاب محل استقرار مجتمع‌های صنعتی است که به تولید محصولات فولادی اختصاص دارد، محصولاتی که در ساخت آنها کربن کمی تولید و منتشر می‌شود. فولاد تولیدی در مگاهاب ابوظبی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

زمین و تجهیزات ایجاد این پروژه را  گروه مناطق اقتصادی خلیفه ابوظبی (KEZAD) با تجهیز به فناوری‌های پیشرفته تامین خواهد کرد تا سالانه ۵۰ میلیون تن محموله فولادی از این مگاهاب به بندر خلیفه ارسال شود.

گفتنی است چندی پیش از امضای این یادداشت تفاهم، وله توافق‌نامه‌‌ای با شرکت‌های بندر الدقم و المرافق در عمان امضا کرده بود؛ در پی این توافق یک مجتمع یکپارچه صنعتی برای تولید فولاد سبز در منطقه ویژه اقتصادی الدقم کشورعمان احداث خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۴
شناسه مطلب : 50253
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی