رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال:با استفاده از ورق‌های فولاد مبارکه هیچ‌گونه وارداتی نداریم
رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال که به همراه جمعی از مدیران کارخانه‌های تولیدکننده زیر مجموعه این انجمن از فولاد مبارکه بازدید می‌نمود در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: کارخانه‌های زیرمجموعه این انجمن صنعتی در حقیقت تولیدکنندگان لوله‌های قطور فولادی و از مشتریان اصلی فولاد مبارکه هستند که در اجرای پروژه‌های انتقال آب، گاز و نفت و سایر سیالات کشور ایفای نقش می‌نمایند.

به گزارش  چیلان ،ولی‌الله مهابادی پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار فولاد اظهار داشت: این انجمن بیش از ۱۵ سال است که تشکیل‌شده و همواره با افتخار در جریان اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور در حوزه انتقال آب از انواع کلاف و ورق‌های فولادی فولاد مبارکه استفاده می‌نماید.

وی در خصوص اهداف این بازدید گفت: برقراری ارتباط بهینه و هم‌افزایی هرچه بیشتر، تبیین ظرفیت‌های فولاد مبارکه و کارخانه‌های تحت پوشش انجمن، بیان نقطه‌نظرات مدیران و کارشناسان خطوط تولید در فولاد مبارکه و کارخانه‌های تولیدکننده لوله از مهم‌ترین انگیزه‌های این بازدید بود که خوشبختانه به بهترین شکل ممکن محقق شد.

پیش از شکل‌گیری فولاد مبارکه کارخانه‌های این انجمن محصول موردنیاز خود را وارد می‌کردند
مهابادی با بیان این‌که بسیاری از کارخانه‌های این انجمن بیش از ۵۰ سال سابقه کار دارند، تصریح کرد: پیش از شکل‌گیری فولاد مبارکه کارخانه‌های زیرمجموعه این انجمن محصول موردنیاز خود را وارد می‌کردند؛ اما پس از بهره‌برداری از فولاد مبارکه و افزایش تولید در این شرکت امروز خوشحال و خرسندیم که اعلام داریم خوشبختانه با استفاده از ورق‌های فولاد مبارکه هیچ‌گونه وارداتی در این حوزه نداریم و مواد مصرفی موردنیاز انجمن تولیدکنندگان لوله را از شرکت فولاد مبارکه تأمین می‌کنیم.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال به‌طورکلی امروزه بالغ‌بر ۴ میلیون تن ظرفیت تولید لوله و بیش از ۳۰ هزار مترمربع توان پوشش لوله در کشور موجود است و امروز خوشبختانه کارخانه‌هایی در کشور ایجادشده است که می‌توانند تمامی مراحل ساخت انواع لوله را بدون نیاز به هرگونه واردات انجام دهند و همه پروژه‌های کشور را تحت پوشش قرار دهند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۴ کارخانه زیرمجموعه انجمن ۲۰ کارخانه با تمام ظرفیت با استفاده از ورق‌های فولاد مبارکه در حال تولید لوله‌های موردنیاز پروژه‌های ملی هستند و در شرایط فعلی توانایی کارخانه‌های این انجمن به حدی است که چنانچه فولاد مبارکه ورق بیشتری را به این انجمن تحویل دهد، می‌توانند لوله بیشتری تولید کنند.

تاکنون فولاد مبارکه به بهترین شکل ممکن در اجرای پروژه‌های ملی انتقال آب ایفای نقش نموده است
مهابادی با تأکید بر اینکه پروژه‌های در دست اجرای این انجمن ازجمله پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی اساساً ملی هستند، تصریح کرد: تاکنون فولاد مبارکه به بهترین شکل ممکن در اجرای این پروژه‌های ملی ایفای نقش نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بازدید امروز با حضور معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه و سایر مدیران این حوزه نقطه‌نظرات اعضای انجمن برای دریافت حداکثری محصول باکیفیت بیشتر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

افزایش تولید در فولاد مبارکه نویدبخش اشتغال‌زایی بیشتر، تأمین روزافزون نیاز تولیدکنندگان و مشتریان داخلی و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی بیشتر برای کشور است
رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال گفت: در آغاز بهره‌برداری فولاد مبارکه تنها ۲.۵ میلیون تن ورق در این شرکت تولید می‌شد، اما امروز شاهد این هستیم که تولید فولاد مبارکه به بیش از ۷ میلیون تن فقط در شرکت فولاد مبارکه و بالغ‌بر ۱۰ میلیون تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه افزایش‌یافته است؛ افزایش تولیدی که نویدبخش تأمین روزافزون نیاز تولیدکنندگان و سازندگان داخلی و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی بیشتر برای کشور است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه: ارتباط مؤثر فولاد مبارکه با مشتریان افزایش می‌یابد
رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: به‌طورکلی معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از ابتدایی سال ۱۴۰۲ دو رویکرد اساسی افزایش رضایتمندی مشتریان داخلی و تقویت شبکه خرده‌فروشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در بخش افزایش رضایتمندی مشتریان به‌ویژه مشتریان استراتژیک باتوجه‌به فشارهایی که برای تأمین نیاز حداکثری بازار داخل و مشتریان روی فولاد مبارکه احساس می‌شود، این ضرورت وجود داشت که تعاملات بیشتری با مشتریان داشته باشیم به‌ویژه این‌که در برخی مقاطع شاهد کم‌رنگ‌شدن ارتباط با مشتریان بوده‌ایم؛ ازاین‌رو مصمم هستیم که ارتباط خود را با مشتریان استراتژیک شرکت تقویت کنیم.

در تعامل بیشتر با مشتریان ظرفیت‌های مغفول مانده دو طرف شناسایی می‌شود
حیدری در خصوص اهمیت تقویت این ارتباط گفت: گسترش این ارتباطات از این نظر برای فولاد مبارکه مهم است که مشتریان می‌توانند با برقراری ارتباط بهینه، ظرفیت‌های خالی خود را به فولاد مبارکه اطلاع‌رسانی کنند درعین‌حال با ظرفیت‌های فولاد مبارکه نیز بیشتر آشنا شوند. در این فرایند ظرفیت‌های مغفول مانده دو طرف شناسایی می‌شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: نکته دوم و مهمی که در فرایند تقویت این ارتباطات حاصل می‌شود این است که فولاد مبارکه می‌تواند ایرادها و مشکلات فنی محصولات تولیدی خود را از زبان مشتریان بشنود و به‌گونه‌ای برنامهریزی نماید که با اجرای چه برنامه‌های می‌تواند با همکاری واحدهای فنی، فنّاوری و بهره‌برداری شرکت نسبت به برطرف‌کردن عیوب اقدام نماید.

رویکرد فولاد مبارکه ازاین‌پس علاوه بر افزایش تولید بر تولید حداکثری محصولات ویژه استوار گردیده
به گفته حیدری ازآنجایی‌که رویکرد فولاد مبارکه ازاین‌پس علاوه بر افزایش تولید بر تولید حداکثری محصولات ویژه استوار گردیده است، بنابراین این بازدیدها شرایطی فراهم می‌کند که بتوان نیازهای واقعی مشتریان را بهتر شناسایی کرد و برای تولید محصولات موردنظر آن‌ها گام برداشت. از سوی دیگر مشتریان نیز توانمندی‌ها و محدودیت‌های فولاد مبارکه را متوجه می‌شوند و می‌توانند با شناخت بهتری نیازهای خود را به کارشناسان معاونت فروش اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط فی‌مابین فولاد مبارکه با مشتریان تصریح کرد: این بازدید در پی دیدار و بازدیدی بود که اخیراً به همراه سایر مدیران و کارشناسان حوزه معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با مدیران و کارشناسان شرکت بزرگ ایران‌خودرو داشتیم و طی آن دغدغه‌های کارخانه ایران‌خودرو در حوزه تأمین ورق موردنیاز برای ساخت خودرو را شنیدیم و ظرفیت‌های فولاد مبارکه را نیز برای آن‌ها تبیین کردیم.

وی در همین زمینه گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه نیز همانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ و پیشرو جهان برای تأمین‌کنندگان و مشتریان خود بستری فراهم کرده است که می‌توانند با استفاده از دو سامانه srm و crm با کارشناسان حوزه خریدوفروش فولاد مبارکه در ارتباط باشند.

رضا حیدری گفت: در حال حاضر پروژه‌های بزرگی در حوزه انتقال آب در کشور تعریف‌شده و ازاین‌حیث انجمن تولیدکنندگان لوله انتقال آب با شدت بیشتری در حال فعالیت و تولید هستند و به طور گسترده‌تری به ورق‌های فولاد مبارکه نیاز دارند.

 امروز در دولت فعلی پروژه‌های انتقال آب به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گرفته است
وی عنوان کرد: علی‌رغم این‌که طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های خیلی خوبی در زمینه ساخت لوله‌های انتقال آب و سیالات صورت‌گرفته بود، اما به دلیل اینکه پروژه‌های ملی در این بخش به‌نوعی متوقف‌شده بود، متأسفانه از ظرفیت تولیدکنندگان زیرمجموعه این انجمن به طور کامل استفاده نمی‌شد؛ اما امروز در دولت فعلی پروژه‌های انتقال آب به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گرفته است و اکنون شاهد این هستیم که شرکت‌های تولیدکننده لوله توانسته‌اند بخشی از ظرفیت‌های خالی خود را پُر کنند.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با اشاره به ابرپروژه‌هایی نظیر انتقال آب از حوزه دریای عمان به فلات مرکزی اظهار امیدواری کرد، باتوجه‌به نقش کلیدی فولاد مبارکه در اجرای این پروژه طی سه سال آتی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این ابرپروژه ملی و برطرف‌شدن مشکلات آب موردنیاز صنایع استان باشیم.

 اشتغال‌زایی، رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور با استفاده از ورق‌های فولاد مبارکه در پروژه‌های ملی
وی با اشاره به اهمیت رشد تولید به‌ویژه در حوزه تولید لوله‌های خطوط انتقال آب و سیالات در کشور خاطرنشان کرد: با تولید و تحویل هرچه بیشتر ورق‌های فولاد مبارکه به سازندگان لوله و اجرای پروژه‌های بزرگ توسط ایشان در کشور شاهد اشتغال‌زایی هرچه بیشتر، رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور هستیم که اتفاق بسیار خوب و مبارکی برای کشور است.

همکاری و هم‌اندیشی با وزارت صمت برای برطرف‌شدن مشکلات انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال
حیدری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نتایج این بازدید جلسه مذکور خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که تأمین‌کننده اصلی ورق موردنیاز شرکت‌های زیرمجموعه انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال، فولاد مبارکه است، در این جلسه در فضایی صمیمانه نقطه‌نظرات مدیرعامل این انجمن شنیده و درعین‌حال محدودیت‌های فولاد مبارکه در میزان عرضه محصولات گرم مطرح شد و مقرر گردید با همکاری و هم‌اندیشی وزارت صمت و با حضور مدیران این انجمن دغدغه‌های فولاد مبارکه برای تأمین حداکثری نیاز تولیدکنندگان لوله‌های فولادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد تا انشا الله شاهد برطرف‌شدن برخی مشکلات این صنف باشیم

2

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
شناسه مطلب : 50327
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی