به گزارش  چیلان ، در راستای توسعه و تکمیل سبد محصولات شرکت موتوژن، پروژه طراحی و ساخت الکتروموتورهای دما بالا برای اولین بار در کشور در واحد تحقیقات تعریف گردید. این الکتروموتورها برای شرایط دمای محیطی تا ۸۰ درجه سانتیگراد در نظر گرفته شده اند. موتورهایی که قادر به تحمل دمای شدید هستند که اغلب در مجاورت هوای گرم با رطوبت شدید و محیط های خورنده برای بسیاری از فرآیندهای صنعتی بسیار مهم ضرورت دارند. اقلامی که علاوه بر طراحی جدید این محصولات نسبت به تولیدات جاری مورد تغییر قرار گرفتند عبارتند از:

نوع رنگ و پوشش، جنس شارلاک، بلبرینگ، عایق الکتریکی، ترمینال برد دما بالا، جنس و نقشه فن خنک کاری، نقشه الکتریکی سیم پیچی، نقشه مکانیکی شفت، اتصالات ضد زنگ، گریس نسوز، نخ نسوز و …

موتوژن

طراحی و ساخت:

ابعاد لمینیشن، تعداد شیارهای استاتور و روتور، طول مؤثر هسته و آرایش سیم‌پیچی الکتروموتور طراحی‌شده مشابه الکتروموتور موجود شرکت موتوژن است با این تفاوت که قطر سیم‌پیچی و تعداد دور آن تغییر یافته است. الکتروموتور طراحی‌شده در نرم‌افزار Motor-CAD تحلیل شده است.

 

موتوژن

با توجه به نتایج تحلیل مغناطیسی و حرارتی، طراحی اجزای الکتروموتور در نرم افزار Solidwork انجام شده و نقشه های ساخت استخراج می­شود. الکتروموتورهای کلاس H قادر به تحمل دمای محیزی تا ۸۰ درجه سانتی گراد بصورت دائم کار با راندمان IE2 در مناطق گرمسیر با موفقیت در حال کار می باشند.

 

موتوژن

نتایج:

محصول نهایی در محل کارخانه صنعتی مونتاژ و بعد از انجام تست های الکتریکی، حرارتی و عملکردی تحویل به مشتری می گردد.

 

موتوژن

 

2

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴
شناسه مطلب : 50364
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی