مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) در گفت‌وگو با چیلان:تولید ۵۰ درصد زغال‌سنگ ایران در تاصیکو
امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) در گفت‌وگو با چیلان با تأکید بر اتخاذ استراتژی های تکمیل و تقویت زنجیره ارزش فولاد کشور گفت: سعی کردیم در مجموعه تاصیکو زنجیره ارزش زغال سنگ و زنجیره ارزش کربن را به جود بیاوریم و توانستیم توسعه خوبی در حوزه زغال سنگ داشته باشیم و در حال حاضر 50 درصد زغال ایران را در مجموعه تاصیکو تولید می‌کنیم.

امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) در گفت‌وگو با  چیلان  با تأکید بر اتخاذ استراتژی های تکمیل و تقویت زنجیره ارزش فولاد کشور گفت: سعی کردیم در مجموعه تاصیکو زنجیره ارزش زغال سنگ و زنجیره ارزش کربن را به جود بیاوریم و توانستیم توسعه خوبی در حوزه زغال سنگ داشته باشیم و در حال حاضر ۵۰ درصد زغال ایران را در مجموعه تاصیکو تولید می‌کنیم.

وی گفت: در حوره عناصر خاکی نادر فعالیت‌های گسترده ای را هم در حوزه اکتشاف و هم فرآوری آغاز کرده‌ایم. همچنین در حوزه آلیاژها در مجموعه مس باهنر آلیاژ های جدیدی را داشتیم که پایه مسی دارند. وی افزود: در حوزه خودروهای برقی و صنایع خانگی نیز موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ایم.

وی گفت: در حوزه اکتشافات معادن دو پلنت طلا را کلنگ‌زنی کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهید رسید که در مجموع حدود ۱ تن طلا تولید می‌کند. ۵۰۰ کیلو در مجموعه خاش و ۵۰۰ کیلو در مجموعه سقز سهم این یک تن طلا است.

وی همچنین افزود: یک پلنت نقره داریم که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین پلنت نقره کشور باشد و  سال آینده وارد مدار تولید می‌شود. در حوزه‌ی فعال‌سازی بخش معادن نیز با سایر شرکای کسب‌و‌کاری خود در حال اقدام هستیم و تاصیکو به عنوان دارنده سهام شرکت‌های بزرگ فولاد در کشور که سهامدار ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه هستیم به دنبال توسعه هر چه بیشتر این صنعت بزرگ هستیم.
وی افزود: همین طور به عنوان سهامدار شرکت ملی مس هم از فعالیت‌های توسعه‌ای آنها نیز به شدت حمایت می‌کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
شناسه مطلب : 50421
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی