سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان تصریح کرد:شرکت‌های فولادی باید به فوریت در تولید انرژی سرمایه‌گذاری کنند /  خطر کمبود برق در کمین فولادی‌ها / احتمال کاهش تولید و تضییع حقوق سهامداران وجود دارد؟
سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه کافی نبودن برق تولیدی در کشور را دلیل تامین نشدن انرژی موردنیاز فولادسازان دانست و بر لزوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی بر تولید انرژی تاکید کرد.

رضا حیدری، سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه درباره چالش‌های برآمده از کمبود انرژی موردنیاز صنایع فولادی به   چیلان   گفت: مشکلاتی که در سال‌های گذشته برای تولیدکنندگان بخش خصوصی فعال در صنعت برق به وجود آمد، سبب دفع سرمایه‌ها از این صنعت شد.

وی افزود: تولیدکنندگان برق در بخش خصوصی برای عرضه این محصول به دولت با مشکل رو‌به‌رو شدند و همین امر تولید برق در بخش خصوصی را با محدودیت مواجه کرد.

حیدری ادامه داد: امروز این امر به کافی نبودن برق در کشور انجامیده و صنایع از جمله صنعت فولاد را دچار مشکل کرده و سبب شده بخش زیادی از ظرفیت های تولیدی فولادسازان مسکوت بماند و بالفعل نشود.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه همچنین اظهار کرد: در سال گذشته عدم‌النفع زیادی در تولید فولاد کشور وجود داشت و این امر شرایطی را فراهم آورد تا فولادسازان بتوانند بخشی از نیاز خود را به برق خودکفا و با سرمایه‌گذاری شخصی تامین کنند. در همین راستا فولاد مبارکه نیز در یک سال و نیم گذشته پروژه‌های خوبی را در زمینه تامین انرژی آغاز کرده است.

او همچنین گفت: نیروگاهی که در فولاد مبارکه در حال ساخت است تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، علاوه بر این عملیات اجرایی پروژه نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: سهامداران باید بدانند با توجه به وضعیت کمبود انرژی موردنیاز صنایع فولادی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی در بخش انرژی اجتناب‌ناپذیر است و اگر فولادی‌ها اکنون و به فوریت در تامین انرژی سرمایه‌گذاری نکنند، با کاهش تولید و تضییع حقوق سهامداران رو‌به‌رو خواهند شد.

برای مطالعه بیشتر خبر برق صنایع در تابستان چگونه تامین خواهد شد؟ را بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰
شناسه مطلب : 50623
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی