مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین:مهمترین چالش در تامین مالی، عدم ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی است
دکتر امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین در کنفرانس تخصصی استیل پرایس گفت: اگر پیش زمینه‌های تامین سرمایه در زنجیره آهن و فولاد، به خصوص در جایگاه صنعت و صنایع معدنی به درستی ایجاد شود، می‌توانیم نوید افزایش سرمایه گذاری خارجی را دهیم.

به گزارش  چیلان ، دکتر امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین در کنفرانس تخصصی استیل پرایس گفت: اگر پیش زمینه‌های تامین سرمایه در زنجیره آهن و فولاد، به خصوص در جایگاه صنعت و صنایع معدنی به درستی ایجاد شود، می‌توانیم نوید افزایش سرمایه گذاری خارجی را بدهیم.

وی گفت: سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد ایران ۱۸ درصد است و ۷۱ درصد تسهیلات در حوزه صنعت و معدن، سرمایه در گردش است، در حالی که توسعه تنها ۴ درصد از تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در ادامه چالش‌های تامین مالی با اظهار کرد: اگر پیش زمینه‌های تامین سرمایه در زنجیره آهن و فولاد، به خصوص در جایگاه صنعت و صنایع معدنی به درستی ایجاد شود، می‌توانیم نوید افزایش سرمایه گذاری خارجی را بدهیم.

وی درباره اهداف اکتشاف و سرمایه‌گذاری در توسعه معادن کشور، بیان کرد: تضمین آینده صنایع معدنی، تولید و تضمین مواد اولیه  اکتشاف و  صنایع معدنی از جمله اساسی‌ترین اصل این بخش است.

وی ادامه داد: متاسفانه مهمترین سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور با سرمایه گذاری خارجی تامین شده است. شرکت های همچون فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان در ابتدا برای جذب سرمایه از بانک های خارجی کمک گرفتند.

نادری درباره مهمترین چالش کنونی کشور گفت: متاسفانه ما به دلیل مشکلات جذب سرمایه قادر به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم.

وی اشاره ای به بخش انرژی موجود در کشور نمود و گفت: کشور ما با دارا بودن حدود ۱۲ میلیون زغالسنگ اما تاکنون نتوانسته است به نحو درست و مناسبی از این منابع برای تامین انرژی مورد نیاز کشور استفاده کند.

وی در پایان بیان کرد: کشور ایران ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی در بخش معدن دارد، به عنوان مثال با داشتن بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور این امکان وجود دارد که انواع تولیدات داخل روند رشد بهتری را تجربه نمایند.

نادری بخشی از مهمترین راهکارهای تامین مالی حوزه معدن کشور را چنین عنوان کرد: در بخش بازار سرمایه انتشار اوراق، عرضه اولیه، مشارکت مردمی و افزایش سرمایه و همچنین در بخش نظام بانکی تامین مالی خارجی، قراردادهای مشارکتی و تامین مالی پروژه ای می تواند موثر واقع شود.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۴
شناسه مطلب : 50804
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی