سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خبر داد:رشد سالانه تولید و صادرات گندله در اردیبهشت سال جاری / تولید به چهار میلیون تن و صادرات به دو میلیون تن رسید
بنا بر اعلام ایمیدرو 9 شرکت تولیدکننده گندله سنگ آهن کشور در اردیبهشت سال جاری نزدیک به چهار میلیون تن تولید و نزدیک به دو میلیون تن صادرات داشتند.

به گزارش  چیلان  بنا بر اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۹ شرکت تولیدکننده گندله سنگ آهن کشور در اردیبهشت سال جاری سه میلیون و ۹۵۴ هزار و ۴۶۳ تن گندله تولید کردند. حجم تولید این شرکت‌ها در ماه مشابه سال گذشته، سه میلیون و ۸۶۱ هزار و ۲۴۳ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های گل‌گهر ۹۷۲ هزار و ۷۹۰ تن، گهرزمین ۵۲۰ هزار و ۱۳۳ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۵۱۵ هزار و ۳۹۰ تن، مرکزی ۵۰۵ هزار و ۹ تن، چادرملو ۳۸۲ هزار و ۳۷۸ تن، صنایع معدنی فولاد سنگان ۴۵۳ هزار و ۳۹۴ تن، اُپال پارسیان ۳۹۰ هزار و ۹۴ تن، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد ۱۸۲ هزار و ۶۶۹ تن و صبانور ۳۲ هزار و ۶۰۶ تن گندله آهن تولید کردند.

همچنین، شرکت‌های یاد شده در اردیبهشت ماه، یک میلیون و ۸۷۶ هزار و ۹۸۲ تن گندله صادر کردند. حجم صادرات این شرکت‌ها در سال گذشته یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۳۴۶ تن بود.

برای مطالعه بیشتر خبر رشد ۷.۴ درصدی تولید فولاد ایران در دو ماهه ۱۴۰۲ را بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۰
شناسه مطلب : 50816
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی