گزارش اختصاصی چیلان از مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب:تقسیم ۶۵۰ ریال سود به ازای هر سهم/ مدیرعامل فولاد مبارکه از دو طرح توسعه‌ای آتی برای فولاد هرمزگان خبر داد/ تثبیت جایگاه چهارمین فولادساز بزرگ کشور
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب برگزار و به ازای هر سهم 650 ریال سود تقسیم شد. محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مجمع حضور داشت.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ روز سه شنبه ۳۰ خرداد در بندرعباس برگزار شد. محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مجمع حضور داشت.

اجرای طرح‌های توسعه‌ای در هرمزگان

عطالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در واکنش به حضور طیب‌نیا گفت:  حضور دکتر طیب‌نیا در مجمع فولاد هرمزگان برای نخستین بار در مجمع یک شرکت زیرمجموعه، نشان از اهمیت این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه است و این نوید را به مردم خونگرم استان هرمزگان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بیشتر می‌دهد.

فولاد هرمزگان مرکز ثقل توسعه‌های آتی فولاد مبارکه است

طیب‌نیا در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان گفت: حضور ما در مجمع فولاد هرمزگان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه حاکی از اهمیت این شرکت است. فولاد هرمزگان مرکز ثقل توسعه‌های آتی ما خواهد بود.

وی افزود: دو طرح افزایش ظرفیت به ۳.۲ میلیون تن و نورد گرم بزرگ‌ترین طرح‌های فولاد هرمزگان برای توسعه‌های آتی هرمزگان خواهد بود. طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان با سرعت قابل قبولی پیش می‌روند و امسال پیشرفت چشمگیری خواهند داشت و از برنامه جلو خواهند زد.

هرمزگان همچنان چهارمین تولیدکننده فولاد کشور

مصطفی متقی، معاون مالی و اقتصادی فولاد هرمزگان نیز درباره عملکرد شرکت به سهامداران گفت: فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ جایگاه خود را به عنوان چهارمین تولیدکننده فولاد خام کشور تثبیت و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۵۳ تن تختال را به عنوان محصولی نهایی خود تولید کرد.

وی افزود: به این ترتیب مطابق با گزارش سالانه ایمیدرو، فولاد هرمزگان با سهم ۶.۶۴ درصد در تولید فولاد خام، در رتبه چهام تولیدکنندگان فولاد کشور قرار گرفت. همچنین فولاد هرمزگان در سال قبل یک میلیون و ۳۶۱ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۲۲ هزار تن آهک تولید کرد. این سال را می‌توان برای فولاد هرمزگان سالی پر از رکوردشکنی‌های متنوع در حوزه بهره‌برداری نامید و ۳۱ رکورد در حوزه تولید روزانه، ماهانه و در پایان سال رکورد تولید سالیانه به دست آمد.

متقی با اشاره به فروش و درآمدزایی فولاد هرمزگان در سال پیش افزود: در سال ۱۴۰۱ توانستیم یک میلیون ۵۵۱ هزار تن تختال را در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش برسانیم که این میزان رشد ۹ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

او ادامه داد: فولاد هرمزگان در سال قبل ۸۳۵ هزار تن تختال را در بازارهای داخلی فروخته بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از رشد ۲ درصدی برخوردار بود. همچنین این شرکت توانست بیش از ۷۱۵ هزار تن تختال خود را روانه بازارهای صادراتی کند که حاکی از رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن است. میزان فروش داخلی ما ۱۲۳ هزار میلیارد ریال، فروش صادراتی ۱۰۲ هزار میلیارد ریال و مجموعا ۲۲۵ هزار میلیارد ریال از فروش تختال در بازارهای داخلی و صادراتی بوده است.

متقی در خصوص سود و زیان فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: درآمد کلی ۲۲۷ هزار میلیارد ریال، سود ناخالص ۴۱ هزار میلیارد ریال و سود خالص ۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. به این ترتیب سود هر سهم فولاد هرمزگان در سال قبل به ۱۱۲ تومان رسید.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های ما در سال قبل افزایش ظرفیت کوره‌های قوس الکتریکی از طریق نصب لنس‌سایدوال بوده که پیشرفت آن به ۹۷ درصد رسیده است. همچنین احداث مدول سوم واحد آهن‌سازی به ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال، واحد تولید گازهای صنعتی شماره، افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی، ایستگاه کاهش فشار گاز طبیعی شماره ۲، تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی و تعویض و ارتقای ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی شماره ۲ به ۱۴۰ مگا ولت آمپر از مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرا به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: در همین حال طرح توسعه ظرفیت به ۳.۲ میلیون تن تختال در سال، احداث مدول چهارم آهن‌سازی به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی در سال، احداث کارخانه نورد گرم پیوسته، احداث واحد تولید گازهای صنعتی شماره ۳، توسعه پست برق ۲۳۰ و ارتقای شبکه توزیع برق و ایستگاه کاهش فشار گاز طبیعی شماره ۳ از مهم‌طرح‌های در حال مطالعه و مهندسی هستند.

در نهایت در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ مورد تصویب سهامداران قرار گرفت و ۶۵۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۷
شناسه مطلب : 50839
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی