استراتژی نوردکاران برای حل مسئله تقاضای ضعیف/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا
امروز چهارشنبه 31 خرداد 1402، 141 هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، فقط 22 هزار تن حدود 15 درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

به گزارش  چیلان ، امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴۱ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، فقط ۲۲ هزار تن حدود ۱۵ درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات امروز به ۲۲۷۱۰ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای کاهش حدود ۹۰۰ تومانی (۴.۱ درصد) قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی هفته پیش آن است!

 خلاصه تحلیل  چیلان :
ضعف تقاضا در معاملات امروز میلگرد در بورس کالا به اوج خود رسید که شاهد آن معامله فقط ۱۵ درصد میلگرد عرضه شده است. در شرایطی که وارد فصل تابستان می شویم که به طور سنتی فصل ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای مقاطع فولادی ساختمانی بوده است، تقاضای اندک برای میلگرد ریشه در فرآیندهای کنترلی دولت از جمله در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و البته چشم انداز مبهم توافقات سیاسی و تاثیر آن بر نرخ ارز دارد. لذا تنها راه پیش روی نوردکاران، تولید صادرات محور است.

جزئیات معاملات امروز را در جدول زیر ببینید.

میلگرد 5

2

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۲
شناسه مطلب : 50871
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی