افزایش ظرفیت تولید برق ذوب آهن اصفهان و کاهش میزان برق خریداری شده از شبکه سراسری
افزایش ظرفیت تولید برق ذوب آهن اصفهان و کاهش میزان برق خریداری شده از شبکه سراسری به همت تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی رقم خورد.

به گزارش  چیلان ،محمدرضا امین صبوری مدیر تولید و توزیع برق شرکت گفت : با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق در کشور طی سال های گذشته و به ویژه محدودیت های فصل تابستان، برنامه ریزی و تلاش این مدیریت همواره بر بهینه سازی و ارتقاء توان تولید برق نیروگاه های ذوب آهن از طریق بازسازی و مدرنیزاسیون نمودن تجهیزات در دو بخش «تولید و توزیع برق» می باشد.

وی اقدامات بخش «تولید برق» که به موازات فعالیت های روزانه طی ۲ سال گذشته، انجام و به اتمام رسیده است را بدین شرح عنوان کرد : تصفیه خانه شیمیایی(تعویض و بازسازی خطوط لوله تصفیه خانه شیمیایی قدیم)، نیروگاه حرارتی (ساخت و نصب ۲ عدد دیفیوزر برج های خنک کننده نیروگاه حرارتی)، نیروگاه ۱۱۰ مگاوات (تعمیرات اساسی واحد A (بویلر ۸  و توربوژنراتور ۵)،  نیروگاه ۱۱۰ مگاوات (بازسازی مشعل ها و تعمیرات اساسی دیگ بخار شماره ۹) ، نیروگاه مرکزی شامل(تعمیرات اساسی توربوژنراتور ۱ ،تعمیرات گسترده دیگ بخار شماره ۳ و بازسازی دیگ بخار شماره ۴ ). همچنین اقداماتی که در بخش «تولید برق» در حال انجام می باشد بدین شرح می باشند : نیروگاه حرارتی(ساخت و نصب دیفیوزر سوم برج های خنک کننده)، نیروگاه مرکزی(تعمیرات اساسی کمپرسور ۴ و بازسازی دیگ بخار شماره ۱ ) .

خرید برق از شبکه سراسری به ۲۶ درصد کاهش یافت

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات انجام شده در بخش تولید برق چه نتایجی در پی داشته است،چنین گفت : کاهش میزان برق خریداری شده از شبکه برق سراسری از ۳۶ درصد به ۲۶ درصد نسبت به برق مصرفی کل کارخانه از جمله مهمترین نتایج می باشند.

امین صبوری ادامه داد : تولید برق داخلی کارخانه  در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱ میلیون و ۷ هزار و ۲۰۸ (مگا وات ساعت) بود  که  در سال ۱۴۰۱ به عدد ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۶۲ (مگا وات ساعت) رسیده است و همچنین تا اردیبهشت ماه سال جاری رشد   ۱۹۸ هزار و ۲۰۶ (مگا وات ساعت) را  ثبت نموده است اما در بخش برق مصرفی کارخانه در سال ۱۴۰۰ عدد  ۱ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۹۱ (مگا وات ساعت)، سال ۱۴۰۱ عدد  ۱ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۶۴۹ (مگا وات ساعت) و تا اردیبهشت ماه سال جاری میزان   ۲۶۸ هزار و ۸۰۷ (مگا وات ساعت) به ثبت رسیده است.

وی در مجموع درصد برق خریداری شده نسبت به  کل مصرف برق کارخانه در سال ۱۴۰۰ را ۳۶ درصد، در سال ۱۴۰۱ عدد ۳۳ درصد و تا اردیبهشت ماه سال جاری را ۲۶ درصد عنوان نمود.

مدیر تولید و توزیع برق شرکت اقدامات بخش «توزیع برق» که به موازات فعالیت های روزانه طی ۲ سال گذشته در حال انجام می باشند را چنین تشریح نمود : در بخش شبکه ها و پست ها (اجرای پروژه اسکادای برق،تعویض کابل های ۶۳ کیلو ولت،تعویض کلیدهای ۲۳۰KV پست ۲۳۰ کیلو ولت و نوسازی پست های برق نیروگاه حرارتی  ۲۳P∏ – ۲۱P∏  ، تعمیرگاه ترانس( تعمیرات اساسی اتوترانس های پست ۲۳۰KV) ، بازرسی فنی( بازرسی نگهداری و تعمیر تجهیزات الکتریکی کارخانه و کاهش قابل توجه حوادث تجهیزاتی) ، آزمایشگاه برق(مدرنیزاسیون حفاظت های خطوط ۲۳۰ و اتوترانس ها)، تأسیسات الکتریکی( بازسازی برق ساختمان توحید) و شبکه و پست ها + آزمایشگاه برق(به روز رسانی و رفع نواقص سیستم DCS پست های MSDS۳  و ۲۳۰KV )
امین صبوری گفت :  اقدامات انجام شده در بخش «توزیع برق»، تداوم و استمرار برق رسانی به کل کارخانه و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات را در پی داشته است.

وی در پایان از سرپرستان وکارشناسان بخش های تولید و توزیع برق، همچنین کلیه پرسنل پرتلاش مدیریت تولید و توزیع برق شرکت صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.

2

تاریخ انتشار : ۴ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
شناسه مطلب : 50962
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی