گزارش اختصاصی چیلان از وضعیت تولید فولاد جهان در پنج ماه نخست سال جاری میلادیجریان تقویت تولید فولاد در ۲۰۲۳ به روس‌ها رسید / پنج ماهه امسال قدرتمندتر از پارسال
در ادامه جریان رو به رشد تولید فولاد در میان فولادسازان بزرگ جهان که از ابتدای سال جاری میلادی تقویت شده، تولید فولاد روسیه نیز در پنج ماهه سال 2023 میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای نخستین بار در این سال رشد مثبت پیدا کرده است.

به گزارش  چیلان ، تولید فولاد در روسیه برای نخستین بار در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایش یافت. آخرین آمار ماهانه انجمن جهانی فولاد از حجم تولید ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان حکایت از آن دارد که تولید فولاد روسیه در پنج ماه نخست سال  ۲۰۲۳ به ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است، این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رشد ۱.۹ درصدی داشته است.

این رشد مثبت در حالی حاصل شده که از ابتدای سال تا پایان ماه چهارم حجم تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پایین‌تر بوده است. به عبارت دیگر روسیه در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ۰.۶ درصد، در سه ماه نخست ۱.۳ درصد، در دو ماه نخست ۵.۴ درصد و در ماه نخست ۸.۹ فولاد کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید کرد و در ماه پنجم برای اولین بار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید را تجربه کرد.

براساس آمار انجمن جهانی فولاد از تولید فولاد دنیا در ماه می سال ۲۰۲۳ کشورهای چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، برزیل، ترکیه و ایران همچنان رتبه‌های یک تا ۱۰ تولید فولاد جهان را در اختیار دارند.

به جز روسیه که تولید آن در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به پنج ماه ابتدایی سال گذشته رشد مثبت داشته در وضعیت تولید ۹ تولیدکننده بزرگ دیگر در ماه می نسبت به چهار ماه گذشته تغییر چشمگیری مشاهده نمی‌شود.

رشد تولید در چین، هند و ایران مثبت بوده و در ژاپن، امریکا، کره جنوبی، آلمان، برزیل و ترکیه تولید پنج ماهه امسال نسبت به پنج ماهه پارسال همچنان رشد منفی داشته است.

برای مطالعه بیشتر خبر رشد ۵۵ درصدی صادرات فولاد چین در سال جاری میلادی را بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۵ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
شناسه مطلب : 50996
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی