اختصاصی چیلان:رشد ۵۵ درصدی صادرات فولاد چین در سال جاری میلادی/ صدور ۲۸ میلیون تن فولاد در چهار ماه/ اصلی‌ترین مقاصد کدامند؟
داده‌های گمرک چین حاکی از افزایش 55 درصدی صادرات فولاد این کشور در چهار ماه نخست سال جاری میلادی است.  حجم صادرات در این مدت بیش‌تر از 28 میلیون تن بوده است.

به گزارش  چیلان ، صادرات فولاد چین در سال جاری میلادی سیر افزایشی به خود گرفته است. اینوگرافی حجم صادرات چین را در چهار ماه نخست سال جاری میلادی در واحد میلیون تن و به تفکیک منطقه نشان می‌دهد. این تصویر همچنین گویای میزان رشد سالانه صادرات است.

اینفوگرافی را وب‌سایت استیل‌مینت مبتنی بر داده‌های گمرک چین منتشر کرده است. بنا بر این داده‌ها در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی چین حدود ۲۸ میلیون تن فولاد صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است. صادرات فولاد چین در چهار ماهه ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۸ میلیون بوده است.

اینفوگرافی همچنین حاکی از این است که در چهار ماه ژانویه، فوریه، مارس و آوریل ۲۰۲۳ اصلی‌ترین مقاصد صادرات فولاد چین مناطق خاورمیانه و افریقا و جنوب شرق آسیا بوده است. هر یک از این مناطق نزدیک به ۸ میلیون تن فولاد از چین خریده‌اند. حجم صادرات فولاد از مبدا چین به مقصد خاورمیانه و آفریقا در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال پیش ۸۲ درصد و به جنوب شرق آسیا ۴۱ درصد افزایش داشته است.

تنها نقطه‌ای از جهان که حجم صادرات فولاد از چین به آن کاهش سالانه داشته آسیا و اقیانوسیه و به میزان ۱۵ درصد بوده است.

صادرات فولاد چین

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
شناسه مطلب : 50860
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی