بحران تقاضای میلگرد به هفته دوم رسید/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا
در عرضه های میلگرد هفته جاری، در روز چهارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲، بیش از ۲۱۰ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، فقط ۳۵ هزار تن حدود ۱۷ درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

به گزارش  چیلان ، در عرضه های میلگرد هفته جاری، در روز چهارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲، بیش از ۲۱۰ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، فقط ۳۵ هزار تن حدود ۱۷ درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات این هفته به ۲۲۶۲۰ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای کاهش حدود ۱۰۰ تومانی (۰.۳ درصد) قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی هفته پیش آن است!

 خلاصه تحلیل  چیلان :
در هفته جاری یکی از سنگین‌ترین عرضه های میلگرد در بورس کالا رقم خورد اما همچنان ضعف تقاضا مهم ترین مولفه بازار این محصول است. شاخص نسبت حجم معاملات به حجم عرضه، دو هفته است که به زیر ۲۰ درصد سقوط کرده و این در حالی است که به طور معمول، در این روزهای تابستان انتظار افزایش تقاضا برای آن می رود. شاید علاوه بر توسعه صادرات، نوردکاران در بازار داخلی هم باید منتظر تعیین تکلیف مولفه های سیاسی موثر بر نرخ ارز باشند!

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۳۰ ۰۹ ۵۵ ۵۹

 

2

تاریخ انتشار : ۹ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
شناسه مطلب : 51127
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی