اختصاصی چیلان:توسعه استفاده از پنل‌های خورشیدی در میان فولادسازان ترکیه / ترک‌ها چند نیروگاه خورشیدی بنا کرده‌اند؟
بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق علاوه بر ایران در میان فولادسازان ترکیه نیز رواج پیدا کرده است.  

به گزارش  چیلان ، روی‌آوری شرکت‌های فولادی به استفاده از پنل خورشیدی در تامین برق تنها به صنعتگران ایرانی محدود نمی‌شود. در ایران  شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر هفته پیش در مجمع عمومی سالیانه با سهامداران از افتتاح نیروگاه خورشیدی این شرکت در شهریور ماه خبر داد و فولاد مبارکه نیز سال گذشته ساخت نیروگاه خورشیدی خود را کلید زد.

این در حالی است که شرکت‌های فولادی در همسایه غربی ایران هم به این روش در تامین انرژی موردنیاز تولید روی آورده‌اند. به طور نمونه شرکت فولاد ایزدِمیر ترکیه اکنون بررسی‌های زیست محیطی را برای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در شهر چوروم ترکیه آغاز کرده است. ایزدمیر ۱۲۴ میلیون دلار بر این پروژه سرمایه‌گذاری کرده تا ۳۰۹ هزار و ۹۶ پنل خورشیدی برپا کند. انتظار می‌رود سالانه ۲۷۶ هزار و ۷۵۲ مگاوات برق در ساعت در این نیروگاه خورشیدی تولید شود.

علاوه بر ایزدِمیر، اردمیر دیگر فولادساز ترک نیز پروژه احداث یک نیروگاه  را در شهر تونجلی کلید زده است. برای این پروژه ۱۸۷.۶۱ میلیون دلار هزینه شده و اردمیر بنا دارد ۵۶۳ هزار و ۶۵۲ پنل خورشیدی در این نیروگاه خورشیدی نصب کند. انتظار می‌رود این نیروگاه ۳۸۷ هزار و ۹۷۸ مگاوات برق در ساعت تولید کند. ساخت آن یک سال طول می‌کشد و طول عمر آن ۲۵ سال است.

اردمیر چندی پیش از این نیز از ساخت یک نیروگاه خورشیدی در شهر وان خبر داده بود. برای ساخت آن پروژه نیز ۱۷.۳۴ میلیون دلار هزینه شده و ۳۷ هزار و ۶۷۴ پنل در آن نصب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه خورشیدی نیز ۲۹.۹۲ میلیون کیلووات برق در سال تولید کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
شناسه مطلب : 51167
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی