راه اندازی پروژه BI با همکاری شرکت ایریسا در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
پروژه BI با همکاری شرکت بین المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسيون ایریسا در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش  چیلان ، هوش تجاری، Business Intelligence یا به اختصار BI یک راهکار تکنولوژی محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و تمام تصمیم گیرنده‌های اساسی یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی می‌دهد.

داوود کریمی رییس واحد فناوری اطلاعات شرکت ورق خودرو ضمن اعلام راه اندازی سیستم BIدر شرکت ورق خودرو افزود: ابزارهای BI برای آنالیز و تحلیل داده‌ها به صورت‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ مثلا گزارش، داشبورد، چارت، نقشه، گراف و تمام ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و داده‌های خام را در قالب‌های بصری و قابل استفاده به نمایش درآورند.

این پروژه در واحد فناوری اطلاعات و با همکاری شرکت بین المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا و حمایت مدیرعامل شرکت در۴ حوزه فروش و حمل محصول،مالی ،تولید و انبار تعریف و شاخص های این ۴ حوزه به صورت سیستمی تحت کنترل قرار گرفت.با تکمیل این پروژه و تعریف توسعه در حوزه های منابع انسانی ،تعمیرات و توقفات امکان مانیتور لحظه ای وقایع در شرکت فراهم گردید.

وی در ادامه افزود این پروژه در بازه زمانی۶ ماهه به طول انجامید و پیش بینی میگردد تا پایان سال کلیه فرآیندها به همراه داشبوردهای تحلیلی نیز در اختیار مدیریت ارشد سازمان و مدیران میانی قرار گیرد.

در لایه ی پرزنتیشن این پروژه( داشبوردها و گزارشات) از ابزار power bi استفاده شده است که در بین ابزار های هوش تجاری از نگاه کاربران قوی ترین ابزار می باشد.در لایه ی انبار داده و فرایند یکپارچگی داده ( ETL و DWH) از تکنولوژی های اوراکل که در این زمینه بسیار قوی می باشند استفاده شده است.این ابزارها به‌گونه ای بومی سازی شده اند که با سیستم های عملیاتی موجود در شرکت ورق خودرو یکپارچه گردیده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
شناسه مطلب : 51240
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی