مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل مطرح کرد؛اهداف توسعه‌ای الماس آرتاویل در ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت فولادی را تشریح و عنوان کرد که در سال ۱۴۰۲ حداقل ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری پروژه‌های این مجموعه خواهد بود.

به گزارش  چیلان ،حسن اصغرزاده اظهار کرد: شرکت مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل در سال ۱۴۰۱ تاسیس شد که البته مقدمات آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود. این شرکت با سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) تاسیس شد.

تاسیس الماس آرتاویل به عنوان یک مجموعه تولیدی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی هدف‌گذاری شد. این مجموعه در شهر اردبیل و در جاده نمین واقع شده است. بنیان‌گذاران این شرکت زحمات زیادی کشیدند که جا دارد از آن‌ها تقدیر کنیم.

او افزود: با توجه به اینکه این طرح یکی از طرح‌های پیشران دولت در وزارت صمت است و از جمله طرح‌های اولویت‌دار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از میان چند طرح پیشران به حساب می‌آید، اهتمام زیادی در آن صورت گرفته که به سرانجام برسد. اولین کار تشکیل یک زنجیره بود که فازبندی آن پیش‌تر انجام شده بود. با توجه به وضعیت مالی سهامداران که در چندین پروژه سرمایه‌گذاری کردند، پیشرفت کار محسوس شد. در حال حاضر تولید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی در دستور کار قرار دارد تا با توجه به وضعیت سهامداران در آینده در مورد فازهای بعدی تصمیمات جدید اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت الماس آرتاویل در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مهم‌ترین چالش‌های پیشِ روی شرکت آرتاویل ادامه داد: برخی از چالش‌هایی که وجود دارد در حوزه زیرساخت‌هایی است که مربوط به استان بوده و همین‌طور حساسیتی که مسئولان استانی دارند؛ البته با حمایتی که مسئولان مربوطه انجام می‌دهند، این مجتمع توانسته است اکثر مجوزهای لازم را اخذ کند.

اصغرزاده اضافه کرد: کارت بازرگانی فعلا یک کارت قبل بهره‌برداری است که در حوزه تخصیص ارز اکثر همکاران و همچنین شرکت توسعه معادن و فلزات در تلاش هستند که سقف کارت بازرگانی ما را افزایش دهند تا بتوانیم کالاهایمان که در گمرک اردیبل و شهید رجایی مانده است را ترخیص کنیم.

مدیرعامل الماس آرتاویل در خصوص تامین مالی طرح‌های این مجتمع افزود: سهامداران در خیلی از طرح‌ها سرمایه‌گذاری کردند. دکتر سعدمحمدی مدیرعامل «ومعادن» تاکید کردند که در بحث تامین مالی اردبیل مشکلی نخواهیم داشت. امیدواریم که پیمانکار تاخیرها را جبران کند و به هدفمان برسیم.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: جا دارد از سهامداران شرکت از جمله شرکت‌های توسعه معادن و فلزات و چادرملو تشکر ویژه کنم که طی دوبار افزایش سرمایه به ما کمک کردند. این مجموعه توانسته است، با توجه به مشکلات نقدینگی، از طریق افزایش سرمایه با آوردن نقدینگی تا حال حاضر مشکل افزایش سرمایه را حل کند. با توجه به صحبت‌هایی که با سهامداران صورت گرفته است مشکلی برای تامین نقدینگی نداریم. پیش‌بینی‌مان این است که امسال حداقل ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری پروژه‌ها باشد؛ همچنین با توجه به اینکه الماس آرتاویل یک مجموعه پروژه‌محور است بعد از بهره‌برداری حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵
شناسه مطلب : 51263
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی