اختصاصی چیلان:سیل سرمایه فولادسازان جهان به عمان سرازیر می‌شود/ دیروز برزیل و کره امروز هند، سرمایه‌گذاران بعدی از کجا می‌آیند؟/ سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیاردی فولادساز هندی در صُحار
در امتداد ورود فولادسازان بزرگ جهان به عمان، این بار یک فولادساز هند از 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سلطان‌نشین عمان خبر می‌دهد. ساخت یک واحد تولید پلت با ظرفیت شش میلیون تن و یک ابرپروژه تولید فولاد سبز دو مورد از سرمایه‌گذاری‌های جیندال در عمان است.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، “جیندال” فولادساز هندی از تداوم سرمایه‌گذاری در عمان خبر می‌دهد آن هم در حالی که شرکت برزیلی وله، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن جهان چندی پیش خبر سرمایه‌گذاری در منطقه الدقم عمان را منتشر کرد و پوسکو فولادساز کره‌ای در راس یک کنسرسیوم چندملیتی برای سرمایه‌گذاری به این کشور آمد.

جیندال در حال ساخت یک واحد تولید پلت در شهر صحار عمان با ظرفیت تولید شش میلیون تن در سال است و براساس زمان‌بندی تعیین شده از سال آینده میلادی تولید را آغاز می‌کند.

علاوه بر جیندال، شرکت آهن و فولاد جیندال‌شدید در زیرمجموعه این شرکت نیز در حال سرمایه‌گذاری بر یک واحد کربن‌زدایی در صحار است و ساخت این واحد نیز تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

در حال حاضر مجموع سرمایه‌گذاری‌های جیندال در صحار به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

جیندال همچنین تصمیم به سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری برای احداث یک  ابرپروژه فولاد سبز در عمان را دارد. این پروژه «وُلکان گرین‌استیل» نام گرفته و ظرفیت تولید ۵ میلیون تن فولاد سبز را در سال دارد. تمام انرژی موردنیاز در این ابرپروژه از منابع تجدیدپذیر و هیدروژن سبز تامین می‌شود.

جیندال به تازگی مالکیت واحد فولادی صحار را هم به دست آورده است. این کارخانه یکی از اصلی‌ترین واحدهای تولید میلگرد با استحکام بالا در این کشور است و از ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات فولادی از جمله هشت تا ۳۲ تن میلگرد برخوردار است.

برای مطالعه بیشتر خبر فولادساز کره‌ای در راس کنسرسیومی چندملیتی در عمان سرمایه‌گذاری می‌کند را بخوانید.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۱
شناسه مطلب : 51442
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی