رصد «چیلان» از تمایل و عدم تمایل خریداران بازار فولاد در سه ماهه 1402«تحلیل معاملات فولاد» در بورس کالا / توسعه صادرات یا تامین نیاز داخلی؟/ کدام استراتژی برای کدام محصول؟
تحلیل رفتار خریداران در تالار بورس کالا نشان می‌دهد ورق، تیرآهن و آهن اسفنجی در صدر معاملات بازار فولاد قرار گرفته است و رکود در بازار مقاطع ساختمانی فولاد هم چنان ادامه دارد.

به گزارش  چیلان ، تحلیل رفتار خریداران در تالار بورس کالای ایران گویای این است که در میان محصولات زنجیره فولاد در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، بیشترین رقم شاخص نسبت حجم معامله به عرضه، به ورق سرد تعلق دارد. نسبت حجم معامله به حجم عرضه ورق سرد در این بازه زمانی برابر ۸۹ درصد بوده است. در رده‌های بعدی این شاخص، ورق گرم، آهن اسفنجی و تیرآهن قرار دارند. نسبت حجم معامله به حجم عرضه این سه محصول به ترتیب برابر ۸۷، ۸۶ و ۸۱ بوده است.

پیشنهاد  چیلان  این است که با توجه به حجم بالای معامله به عرضه این محصولات به نظر می‌رسد میزان تولید نسبت به نیاز داخلی در موقعیت سر به سر یا کمبود قرار گیرد؛ از این‌ رو درباره این محصولات باید تمرکز بر تامین نیاز داخلی باشد. در طرف مقابل در مورد محصولاتی چون شمش فولادی، اسلب، میلگرد و نبشی و ناودانی شاخص نسبت حجم معامله به حجم عرضه در سطح پایینی قرار دارد که بیانگر مازاد عرضه است و لازم است سیاست‌های تسهیل صادرات در خصوص این محصولات اعمال شود.

 تحلیل کاربردی معاملات آهن و فولاد کشور را در کتاب سال فولاد ایران (ویژه سال ۱۴۰۲) بخوانید.

تحلیل Copy

 

 

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱
شناسه مطلب : 51573
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی