طبق داده‌های کتاب سال فولاد (ویژه سال 1402) کاهش ۲۶ درصدی سهم چین از صادرات شمش فولادی ایران/ مقاصد عمده صادراتی فولاد ایران چه کشورهایی هستند؟
داده‌های کتاب سال فولاد ایران از صادرات بیلت و بلوم ایرانی در سال 1401 حاکی از رشد 4.5 درصدی سالانه این محصولات به مقاصد کشورهای عربی و آسیایی به طور ویژه چین است.

به گزارش  چیلان  و بر اساس اطلاعات منتشره در کتاب سال فولاد ایران، صادرات بیلت و بلوم فولادی در سال ۱۴۰۱ برابر ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار تن بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴,۵ درصد رشد داشته است اما با وجود افزایش تناژ صادراتی بیلت و بلوم، ارزش دلاری صادرات این محصول فولادی بر اساس داده‌های گمرک با افت ۱۴ درصدی مواجه شده است. از آنجایی ارزش ریالی و دلاری صادرات اعلامی توسط گمرک بیش از ارزش‌های واقعی محصولات است، احتمال می‌رود افت ارزش صادرات بیلت و بلوم بیش از این مقدار باشد.

عمده مقاصد صادراتی بیلت و بلوم ایران در سال ۱۴۰۱ کشورهای چین، اندونزی، امارات متحده عربی، عمان، تایلند و ترکیه بوده‌اند. چین متقاضی ۲۱ درصد بیلت و بلوم صادراتی ایران در سال ۱۴۰۱بوده است. در واقع سهم چین از بازار صادراتی شمش فولادی ایران نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ واحد درصد افت داشته چرا که مقصد ۴۷ درصد بیلت و بلوم صادراتی ایران در آن سال کشور چین بوده است.
کشورهای اندونزی، امارات متحده عربی، عمان، تایلند و ترکیه سهم خود از بازارهای صادراتی بیلت و بلوم ایران را در سال ۱۴۰۱ افزایش داده اند. سهم کشورهای مقصد صادراتی بیلت و بلوم ایران در سال ۱۴۰۱ عمدتا در یک سطح قرار دارد که بازار صادراتی متوازن‌تری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

photo 2023 07 18 12 12 02

منبع: کتاب سال فولاد ایران- ویژه سال ۱۴۰۲

برای دریافت #کتاب_سال_فولاد_ایران (۱۴۰۲) به عنوان «جامع‌ترین، کاربردی ترین و موثق‌ترین» مرجع اطلاعاتی صنعت آهن و فولاد ایران با انجمن فولاد-گروه رسانه‌ای  چیلان  تماس حاصل فرمایید:
۸۸۵۵۱۷۰۱-۴(۰۲۱) داخلی ۴

#کتاب_سال_فولاد_ایران(ویژه سال ۱۴۰۲) در نسخه‌های چاپی و دیجیتال برای «ششمین سال پیاپی» و به‌همت گروه رسانه‌ای  چیلان ، به‌عنوان «جامع‌ترین و موثق‌ترین» منبع اطلاعاتی و آمار تحلیلی صنعت آهن و فولاد ایران و جهان، در اختیار مدیران و کارشناسان قرار گرفته است.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۹
شناسه مطلب : 51765
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی