«فولاژ» ۱۸۰ تومان سود تقسیم کرد
روز سه‌شنبه 27 تیر ماه 1402، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور بالغ بر 77 درصد سهام‌داران در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در این مجمع که به ریاست سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان سهام‌دار عمده «فولاژ» برگزار شد، اظهار داشت: شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود که از چهار کارخانه فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک و عملیات حرارتی و تکمیل‌کاری تشکیل شده است.

ظرفیت تولید در کارخانه فولادسازی ۶۰۰ هزار تن، کارخانه نورد سنگین ۲۲۰ هزار تن و کارخانه نورد سبک ۲۳۰ هزار تن در سال است. تولید انواع محصولات با استفاده از آهن اسفنجی و قراضه آهنی در مجموعه انجام می‌شود که سهم قراضه، کمتر از ۱۰ درصد و سهم آهن اسفنجی، بیش از ۹۰ درصد است.

افزایش ۵۷ درصدی سود خالص «فولاژ» در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه سود خالص شرکت با افزایش ۵۷ درصدی، از سه هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، به چهار هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است، عنوان کرد:  سود هر سهم «فولاژ» از یک هزار و ۲۶۶ ریال در سال ۱۴۰۰، به یک هزار و ۹۸۹ ریال در سال پیش افزایش یافت که حاکی از رشد ۵۷ درصدی است. حاشیه سود خالص شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۳۹۸ (۲۷ درصد)، سال ۱۳۹۹ (۳۹ درصد)، سال ۱۴۰۰ (۳۲ درصد) و در سال گذشته به (۳۷ درصد) رسیده است. مجموع سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و این مسئله نشان از عملکرد موفق شرکت فولاد آلیاژی در تولید و فروش انواع محصولات بوده است؛ ضمن اینکه سود عملیاتی شرکت در پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، به یک هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان رسیده که با افزایش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ارتباط با ثبت رکوردهای مختلف در سال گذشته، بیان کرد: افزایش ۳۹ درصدی درآمد فروش داخلی و افزایش ۳۴ درصدی درآمد حاصل از فروش داخلی و صادراتی، کسب رکورد روزانه فروش به میزان چهار هزار و ۱۷۱ تن در آبان ماه ۱۴۰۱ و افزایش ۱۷۹ درصدی فروش و حمل گریدهای فولادی خوش‌تراش، از جمله موفقیت‌های شرکت در حوزه فروش بوده است. ضمن اینکه در حوزه تولید، موفق به ثبت رکوردهایی نظیر تولید ۵۴ هزار و ۳۱ تن مذاب و تولید چهار هزار و ۳۵ تن کلاف در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، تولید تسمه‌های ویژه نظیر تسمه‌های ۷۰ ×۱۸۵ و ۶۵×۱۸۰ در خرداد ماه و تولید روزانه یک هزار و ۱۵۲ تن محصول در واحد نورد سبک در مهر ماه شدیم.

کمال‌زاده در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره کرد و گفت: پروژه یزد یک با ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن انواع بیلت‌های آلیاژی و مهندسی، مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران به شمار می‌آید. میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در ابتدای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۹ درصد بود و در حال حاضر پیشرفت آن به بیش از ۹۵ درصد افزایش یافته است.

شرکت (SARRALLE) اسپانیا، تولیدکننده اصلی تجهیزات مورد نیاز این پروژه بوده و بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در منطقه به همراه دارد. اولین تست قوس این پروژه در روز ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ انجام شد و ما موفق به انجام اولین ذوب در روز ۲۳ اسفند ماه سال پیش شدیم. پروژه یزد یک طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شهریور ماه امسال راه‌اندازی شده و ظرفیت کلی فولادسازی شرکت به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی در همین راستا ادامه داد: پروژه نورد وایر فولادهای آلیاژی با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال، دیگر طرح توسعه‌ای مهم شرکت فولاد آلیاژی ایران است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۰ درصدی بوده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد؛ با اجرای این پروژه، انواع وایر آلیاژی در قطرهای ۵ تا ۲۵ میلی‌متر در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه به احداث نیروگاه ۳۳۰ مگاواتی جهت تامین پایدار برق این مجموعه اشاره کرد و گفت: مذاکرات با سازمان حفاظت از محیط زیست و انتخاب و عقد قرارداد با مشاور در حال انجام است. هم‌اکنون به دنبال اخذ مجوزهای زیست‌محیطی هستیم و زمین ۱۰۰ هکتاری در مجاورت پروژه یزد یک را جهت احداث نیروگاه در نظر گرفته‌ایم. مکاتبات لازم جهت تامین سوخت مورد نیاز هم انجام شده و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

عرضه بالغ بر ۳۴ هزار تن محصول «فولاژ» در بورس

کمال‌زاده در خصوص اهم اقدامات انجام‌شده «فولاژ» در سه ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: پذیرش و عرضه محصولات آلیاژی شرکت در بازار فرعی بورس کالای ایران شامل انواع کلاف، شمش و میلگرد آلیاژی به میزان ۳۴ هزار و ۱۶۶ تن، خرید برق از بازار برق سبز بورس انرژی، پذیرش اولین سری دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فولاد آلیاژی ایران و مذاکره با دانشگاه یزد جهت برگزاری دوره PHD برای کارکنان، از جمله اقدامات شرکت طی این مدت بوده است.

وی در ادامه به ثبت ۹ رکورد مختلف (یک رکورد به ازای هر  ۱۰ روز) در شرکت فولاد آلیاژی ایران طی سه ماهه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: رکورد تولید روزانه مذاب در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه به میزان دو هزار و ۴۳۱ تن و رکورد تولید ماهیانه مذاب در همین ماه به میزان ۵۴ هزار و ۸۳۷ تن، رکورد تولید روزانه مذاب در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به میزان دو هزار و ۴۷۰ تن و رکورد دفعات ذوب در همین روز به میزان ۵۳ عدد، رکورد تولید ماهیانه مذاب در اردیبهشت ماه به میزان ۵۵ هزار و ۳۶۳ تن، رکورد روزانه بسته‌بندی محصولات در روز یکشنبه هفتم خرداد ماه به میزان یک هزار و ۲۲۶ تن و روز چهارشنبه به میزان یک هزار و ۲۵۱ تن، رکورد روزانه فروش و حمل محصول در خرداد ماه امسال به میزان چهار هزار و ۲۶۸ تن و رکورد ماهیانه فروش و حمل محصول در همین ماه به میزان ۵۰ هزار و ۶۵۰ تن، رکوردهای ثبت شده «فولاژ» در بهار امسال بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تاکید بر اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران همواره به دنبال ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان یزد و شهرستان اشکذر بوده است، خاطرنشان کرد: تامین کپسول‌های اکسیژن و کمک‌های نقدی به بیمارستان حضرت زینب اشکذر، کمک به بیماران خاص، تهیه بسته و سبدهای معیشتی برای افراد کم‌بضاعت، تامین بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به موسسات خیریه و مردم‌نهاد، کمک به ستاد دیه استان یزد، کمک به کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان یزد، تقدیر از دانش‌آموزان نخبه منطقه، کمک به تکمیل و سامان‌دهی ایستگاه راه‌آهن شهرستان اشکذر، اهدای ۱۴ هزار اصله نهال به اداره منابع طبیعی شهرستان اشکذر، کمک نقدی به شبکه بهداشت شهرستان اشکذر، کمک نقدی به افراد بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، کمک به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، حمایت از تیم‌های ورزشی استان و کمک به ورزش‌های همگانی، از جمله اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۲
شناسه مطلب : 51908
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی