به منظور رشد تولید در ذوب آهن اصفهان انجام شداحداث واحد جدید اکسیژن با ظرفیت ۲۵ هزار نرمال مترمکعب در ساعت در ذوب آهن اصفهان
ذوب آهن اصفهان به منظور رشد تولید و بهره وری، یک پلنت جدید اکسیژن با ظرفیت ۲۵ هزار نرمال متر مکعب در ساعت را در دست احداث دارد.

به گزارش  چیلان ،افشین رضوانی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه شرکت صفا فولاد سپاهان است و نوع قراردادآن EPC می باشد، گفت : برای برنامه تولید سه و شش دهم میلیون تن در سال به میزان ۹۰ هزار نرمال مترمکعب در ساعت اکسیژن نیاز است. به نوعی دیگر می توان گفت علاوه بر میزان تولید فعلی اکسیژن درکارخانه، ۲۵هزارنرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن دیگر هم مورد  نیاز می باشد و بدین منظور احداث پروژه پلنت اکسیژن در این مجتمع عظیم صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : معاونت برنامه ریزی و توسعه(مدیریت های اجرایی پروژه ها و هماهنگی امور مهندسی و نظارت) دستگاه ناظر و کارفرمای این پروژه می باشند.
رضوانی با اشاره به اینکه پروژه جدید اکسیژن با مبلغ قرارداد ۳۳/۷۵ میلیون یورو، تیرماه سال ۱۳۹۲ به شرکت صفا فولاد سپاهان واگذارگردید ، اظهار داشت : عملیات اجرایی پروژه از شهریور سال مذکور آغاز شد و عملیات بتن ریزی آن انجام شده و همچنین نصب اسکلت فلزی ۸۴۰ تن ، نصب تجهیزات ۲ هزار ۴۰۰ تن ، ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن لوله کشی و ۱۰۰ کیلومتر نیز کابل کشی این پروژه می باشد.

وی خاطر نشان کرد : این پروژه شامل هفت زیر پروژه فرعی بنام های پست برق MSDS۴ و ساختمان کنترل اصلی، کمپرسورخانه، Cold Box ،ASU ، پمپ خانه وCooling Tower ، Back Up وArea Network است.

رضوانی افزود : به منظور تامین انرژی مورد نیاز موتورهای کمپرسور یک، مجموعه تامین انرژی MV از محل پست برق MSDS۴ تامین می گردد. همچنین تجهیزاتی از جمله راکتورها و بانک خازنی را می توان به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی MV نام برد. در واحدکمپرسورخانه نیز تعداد۳ دستگاه کمپرسور شامل MAC۱&۲ وBAC به همراه تجهیزات کمکی آن قرار دارد.

وی بیان کرد : ظرفیت هوای ورودی کمپرسورهای MAC، ۷۳۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت می باشد که این کمپرسورها از نوع سانتریفیوژی هستند.
وی تصریح کرد : انرژی مورد نیاز انجام فشرده سازی هوا از طریق الکتروموتورهایی با قدرت ۸ مگاوات تامین و در ولتاژ نامی ۱۰KVجریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دورنامی ۱۴۹۶rpm کار می کند.

رضوانی تصریح کرد: ظرفیت هوای ورودی کمپرسورBAC ، ۶۸۸۰۰ نرمال مترمکعب برساعت می باشد که به دلیل پایین بودن این ظرفیت با کمپرسورMAC سایز ورودی  بالاتر است (سایز ورودی ۱۰ اینج می باشد). درکمپرسورBAC  یک خروجی به سمت Cold Box با ، دبی ۲۱۵۰۰ نرمال مترمکعب بر ساعت و فشار۳۸.۸۶ بار و یک خروجی به سمت توربین با دبی ۴۵۵۰۰ نرمال مترمکعب برساعت وفشار۲۱.۵ بار وجود دارد.

وی اظهار داشت :  با تلاش وکوشش کارشناسان داخلی کلیه تجهیزات نصب شده و واحدهای پست برق شامل دو دستگاه ترانس ۶۳KV به همراه متعلقات کامل و سه دستگاه کمپرسورMAC۱&۲ وBAC، واحد پمپ خانه وکولینگ تاور، ترانس های فرعی ، خطوط انتقال تاکنون راه اندازی شده و شارژ مولکولارسیو و اکتیواسیون آن ، دوربین های کنترلی و سیستم پیجینگ و اینترکام و تست فشار لوله های داخلی کلدباکس و عملیات عایق خطوط و مخازن انجام گرفته است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی مدیریت های دست اندرکار این پروژه گفت : طبق برنامه ریزی انجام شده و با همت و تلاش پرسنل زحمتکش شرکت صفا فولاد سپاهان و دستگاه نظارت، این پروژه در شهریورماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
شناسه مطلب : 51955
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی