رشد چشمگیر تولید در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان
کارکنان کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان در تیرماه سال جاری موفق شدند پس از گذشت ۷ سال، افزایش چشمگیر تولید را در کنار تولید محصول استراتژیک ریل به ثبت برسانند.

به گزارش  چیلان ، کارکنان کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان در تیرماه سال جاری موفق شدند پس از گذشت ۷ سال، افزایش چشمگیر تولید را در کنار تولید محصول استراتژیک ریل به ثبت برسانند. در این خصوص با مهران مقراضچی سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ و سعید رحیمی معاون تولید این کارگاه گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

مهران مقراضچی سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان گفت : پس از گذشت هفت سال از اجرای طرح توسعه ریل در این کارگاه، با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران در مدیریت مهندسی نورد شرکت، تولید ماهیانه در این کارگاه طی تیرماه سال جاری به طور چشمگیری افزایش یافت و رشد تولید ۵۰ هزار و ۵۰۰ تنی در ماه، بدون تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ به ثبت رسید.

وی عبور از رکورد تولید تیرآهن ۲۰ در تیرماه امسال را نیز از جمله دستاوردهای کارگاه نورد ۶۵۰ عنوان کرد و افزود : در سال ۹۹ تناژ تولید این محصول در شیفت ۷۰۰ تن بود که این عدد در تیرماه سال جاری به ۷۳۰ تن در شیفت رسیده است.

سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ تصریح کرد : بر اساس برنامه تولید کارگاه نورد ۶۵۰ و همچنین سفارش مشتریان، در کنار تولید ریل، انواع محصولات دیگر مانند خانواده H ها، آرک، ورق سازه های فولادی، میلگرد و … نیز در این کارگاه بدون وقفه تولید و نیازهای بازار در بخش های مختلف تامین می گردد و لذا این روند تولید حاکی از این است که تولید ریل در این کارگاه، هیچ تاثیری بر کاهش تولید سایر محصولات نداشته است.

مهران مقراضچی اظهار داشت : بیشترین تولید این کارگاه مربوط به سال ۸۷ ، با حدود ۶۰۰ هزار تن تولید در سال و ۹ محصول است که هم اکنون این تنوع پروفیل ها به ۵۰ نوع رسیده است و در صورتی که تولید ریل وH مد نظر نباشد، تحقق تولید بالای ۶۰۰ هزار تن نیز امکان پذیر می باشد.

وی ادامه داد : اجرای طرح توسعه در کارگاه نورد ۶۵۰ سبب شد، رشد تولید انواع محصولات ارزش افزا در کنار ریل در این کارگاه متمرکز شود و ارزش آفرینی بسیار بالایی برای کارخانه و در مقیاس بزرگتر برای کشور به ثبت برسد که در صورت تامین شمش مورد نیاز، امکان افزایش این میزان از تولید نیز وجود دارد.

سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ خاطرنشان کرد : در انتهای سال ۱۴۰۰ نیز بیشترین میزان مجموع تولید بعد از اجرای پروژه ریل ۳۶۸ هزار تن محصول بود که این عدد در انتهای سال ۱۴۰۱ به ۳۷۸ هزار و هشتصد تن رسید و رکورد سال قبل بعد از اجرای طرح توسعه نیز شکسته شد.

سعید رحیمی معاون تولید نورد ۶۵۰ نیز در ادامه گفت : در سالیان گذشته محصولاتی مانند انواع تیرآهن از سایز ۱۴ تا ۳۰ در نورد ۶۵۰ تولید می شد اما در سال های اخیر ذوب آهن اصفهان با تغییر استراتژی به سمت تولید محصولات ارزش افزا و منحصربفرد مانند تیرآهن های بال پهن از سایز ۱۴ تا ۳۰ همچنین تولید ریل در سایزهای ۶۰E۱  ، ۵۴E۱ ، ۴۹E۱ ، U۳۳و ریل سوزن حرکت کرد و خودکفایی ماندگاری برای ایران اسلامی به ثبت رساند. همچنین انواع آرک V۲۱ و TH۳۶  نیز از دیگر محصولات تولید شده در کارگاه نورد ۶۵۰ محسوب می شوند.

وی افزود : تیرآهن های بال پهن تولیدی در ذوب آهن اصفهان در ساختمان سازی ایمن حرف اول را  می زنند و لذا با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان، استفاده از این محصولات استاندارد در طرح نهضت ملی مسکن سبب می شود تولید ایرانی در خدمت ایمنی و رفاه هموطنان عزیزمان قرار بگیرد.

این همکاران در پایان از حمایت های مدیرعامل شرکت،معاون بهره برداری،مدیر مهندسی نورد و تلاشگران این مدیریت به ویژه در حوزه های تولید،مکانیک و برق که در تحقق این موفقیت ها نقش آفرین بودند،تشکر و قدردانی نمودند.

2

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷
شناسه مطلب : 52268
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی