بومی سازی اولین نمونه دستگاه اندازه گیری اتوماتیک حرارت مذاب در ذوب آهن اصفهان
در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و بهره گیری از دانش بومی به همت تلاشگران اتوماسیون و بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان ، دستگاه اندازه گیری حرارت به صورت اتوماتیک در کنورتور ۱ بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان طراحی ، ساخت و راه اندازی گردید.

به گزارش  چیلان ،روح ا… صادقی فرد تکنسین ارشد اتوماسیون و ابزار دقیق و طراح و مجری این پروژه گفت : اهمیت بالای اندازه گیری حرارت فولاد مذاب در تولید محصولات نهایی کارخانه سبب شد در خصوص سیستم حرارت گیری دستی تحقیق و بررسی لازم بعمل آید.

وی افزود : اندازه گیری حرارت از فولاد مذاب در ۱۴ قسمت مختلف فولادسازی (کنورتور ، پاتیل ، کوره LF و ایستگاههای ریخته گری) به وسیله نفرات آتشکار به صورت رویارویی مستقیم با فولاد مذاب توسط لانس دستی صورت می گیرد که از لحاظ ایمنی با خطرات بسیار زیادی مواجه می باشد.

حمید رضا نژاد تکنسین اتوماسیون و ابزار دقیق و سازنده تجهیزات و برنامه نویس این دستگاه نیز اظهار داشت: کاهش هزینه های ساخت لانس دستی و مدت زمان اندازه گیری از جمله مزایای این دستگاه می باشد که در دراز مدت بهره وری اقتصادی بالایی برای کارخانه به همراه دارد و نیروی انسانی کمتری در اندازه گیری و تعمیرات لانس های معیوب مشغول به کار می شوند.

حمید دهقان تکنولوگ کارگاه کنورتور فولادسازی و طراح سیستم مکانیکی و نصب این تجهیزات نیز بیان کرد : نمونه خارجی این دستگاه بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال است که  قابلیت کمتری در مقاسیه با نمونه بومی سازی شده دارد اما دستگاه جدید در داخل شرکت با اراده و توان داخلی و تجهیزات موجود و دانش پرسنل کارخانه ساخته شد. همچنین این دستگاه قابلیت تشخیص سطح فولاد مذاب و سرباره را نیز دارا می باشد که از جمله مزیت های آن به شمار می رود.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
شناسه مطلب : 52386
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی