مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با چیلان تصریح کرد:تولید مستقل برق در واحدهای فولادی راهکاری اقتصادی نیست
محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفتگو با چیلان چالش انرژی را معضل اصلی صنعت فولاد ارزیابی کرد و گفت: اینکه شرکت‌های فولادی مجزا از یکدیگر برق تولید کنند تا کسری برق صنعت جبران شود، راهکاری اقتصادی نیست.

به گزارش  چیلان ، محسن مصطفی‌پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز درباره چالش انرژی در صنایع فولادی گفت: اینکه تامین برق در تابستان و گاز در زمستان تبدیل به یک معضل برای فولادسازان شده امری انکارناپذیر است. فولادسازان می‌توانند در تامین برق مستقل از وزارت نیرو راهکارهایی اتخاذ کنند اما در تامین گاز این راهکارها هم وجود ندارد. گاز یک موضوع حاکمیتی است.

وی افزود: در کارخانه‌های تولید آهن اسفنجی گاز اهمیت ویژه‌ای دارد چون نه یک منبع انرژی بلکه یک عامل فرآیندی برای واحدهای تولیدی به شمار می‌آید؛ بنابراین مدیریت تامین گاز در ابعاد کلان و در بخش‌های استخراج، تولید و بهره‌وری برای این واحدها حیاتی است. تلاش ما در فولاد غدیر نی‌ریز نیز بر آن است با تعاملاتی که صورت می‌دهیم، محدودیت‌ها را مدیریت کنیم و تعطیلی‌ خط تولید را به حداقل برسانیم.

او اضافه کرد: در زمینه تامین برق هم توافقاتی بین صنایع و وزارت نیرو ایجاد شده تا تولید برق سالانه ۱۱۰۰۰ مگاوات افزایش یابد، با این حال هنوز چارچوبی برای چگونگی تولید این میزان برق تعریف نشده است. به باور من باید یک نهضت همگانی در صنایع و در قالب یک همپوشانی با وزارت نیرو صورت بگیرد. در همین حال اینکه هر واحد فولادی به طور مستقل و مجزا از دیگر واحدها و وزارت نیرو بخواهد برق خود را تامین کند، تصمیمی اقتصادی نیست. بنابراین اگر یک متولی واحد برای حل این مشکل وجود داشته باشد و نقشه راهی تعریف شود، نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

برای مطالعه بیشتر خبر «سوخت» کشور برای «ساخت» آن استفاده نمی‌شود را بخوانید.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۲
شناسه مطلب : 52536
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی