تعمیق رکود در بازار فولاد/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا
امروز شنبه 14 مرداد 1402، 131 هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز 12 تا 20) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، 23 هزار تن حدود 30 درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

به گزارش     چیلان   ،امروز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳۱ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، ۲۳ هزار تن حدود ۳۰ درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات امروز به ۲۱۷۰۰ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای افزایش حدود ۱.۵ درصد معادل حدود ۳۰۰ تومان قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی هفته پیش آن است!

بیشترین حجم میلگرد عرضه شده امروز متعلق به فولاد خراسان و فولاد کاوه اروند با ۱۰ هزار تن بود.

عمده معاملات امروز میلگرد مرسوم بازار روی قیمت پایه ۲۲۳۹۹ تومان انجام شد که بیشترین قیمت معاملاتی مربوط به فولاد آناهیتا گیلان بود.

 خلاصه تحلیل    چیلان   :

پس از حدود یک هفته که نسبت حجم معامله به عرضه افزایش یافته بود دوباره شاهد هستیم که این عدد به زیر ۲۰ درصد برگشت و این نشان دهنده تعمیق رکود در بازار فولاد است.

با توجه به این که اقلیم کردستان عراق هم عوارض ۳۰ درصدی بر واردات میلگرد وضع کرده است ، این امر سبب می شود بازار صادراتی فولاد ایران نیز دچار مشکل شود  و تاثیر این عوارض بر روی صادرات میلگرد ایران نیز به زودی مشاهده می شود، بنابراین با توجه به رکود بازار داخلی احتمال کاهش صادرات میلگرد به عراق را در آینده پیش بینی می کنیم لذا لازم است که دولت فکری برای خروج بازارهای مصرف فولاد از جمله صنعت ساختمان از رکود کند و در عین حال به فکر ارائه مشوق های صادراتی برای صادرات  فولاد و مقاطع طویل باشد .

نتیجه معاملات امروز را در جدول زیر ببینید.

 

میلگرد 14

2

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۳
شناسه مطلب : 52563
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی