بومی‌سازی دانش فنی ساخت صفحات مسی قالب‌های ریخته‌گری پیوسته صنایع فولادسازی (کریستالایزر)
مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفتگو با رسانه چیلان از بومی‌سازی کریستالایزر به عنوان کالایی فوق‌استراتژیک به دست این شرکت و تلاش مجموعه برای تجاری‌سازی آن خبر داد و گفت: توسعه صنعت فولاد در کشور منجر به افزایش تولید دستگاه کریستالایزر خواهد شد، به طوری که سرمایه‌گذاری بر روی این محصول سبب جلوگیری از خروج ارز و بی‌نیازی از واردات می‌شود.

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان به  چیلان  گفت: شرکت دانش پرتو نقش جهان در زمینه ریخته‌گری فلزات پایه مس تا وزن شش تن فعالیت دارد و سالن ماشین‌کاری این مجموعه انواع قطعات با وزن حداکثر شش تن را می‌تواند ماشین‌کاری کند.

وی افزود: همچنین تولید محصولات آبگرد مسی کارخانجات فولادسازی کشور، یک گروه از مجموعه فعالیت‌های شرکت را تشکیل می‌دهد.

در مسیر بومی‌سازی کالای فوق استراتژیک قدم برداشتیم

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در ادامه از بومی‌سازی کریستالایزر به دست این مجموعه خبر داد و گفت: کریستالایزر کالایی فوق‌استراتژیک و از جمله محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا به شمار می‌آید. شرکت دانش پرتو نقش جهان در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید آن شد.

وی افزود: جنس این محصول از فلز مس است هدایت حرارتی بسیار مطلوبی دارد و در انجماد مذاب فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رحیمی اضافه کرد: کلیه مراحل تولید این محصول اعم از تست‌های میدانی در داخل مجموعه انجام شده و کیفیت این محصول با نمونه مشابه خارجی آن در کشور آلمان برابری می‌کند.

او تصریح کرد: شرکت دانش پرتو نقش جهان گام بسیار بلندی در حوزه دانش‌بنیان با تولید این محصول برداشته است. کریستالایزر پیش از تولید توسط دانش پرتو نقش جهان از کشورهای اروپایی مثل آلمان وارد و برای ورود آن میزان چشمگیر ارز از کشور خارج می‌شد.

تلاش برای تجاری‌سازی یک محصول وارداتی

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در ادامه از تلاش این مجموعه برای تجاری‌سازی کریستالایزر در سال جاری خبر داد و گفت: به هر میزان صنعت فولاد بیشتر توسعه یابد، نیاز به کریستالایزر بیشتر می‌شود. توسعه تولید این دستگاه به معنای بی‌نیازی از واردات و جلوگیری از خروج ارز است.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: دانش پرتو نقش جهان، علاوه بر این دستگاه، ۱۳ نمونه محصول دانش‌بنیان هم تولید کرده و در حال حاضر ساخت شماری از محصولات خاص با ارزش افزوده بالا را در دست دارد. این محصولات از اهمیت‌های فراوانی در تولید فولاد برخوردار هستند.

فولاد مبارکه اصلی‌ترین مشتری دانش پرتو نقش جهان

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان از فولاد مبارکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتریان این شرکت یاد کرد و گفت: مجموعه امیدوار است با برخورداری از ترنور فروش مطلوب به اهداف خود برسد. همچنین این انتظار وجود دارد متولیان امر در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعطای تسهیلات و ارائه راهکارهای مناسب ما را در مسیر توسعه همراهی کنند.

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
شناسه مطلب : 52863
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی