اختصاصی چیلانتولید آهن اسفنجی با تمام ظرفیت محقق می‌شود؟ / نگاهی به جریان تولید و ظرفیت تولید آهن اسفنجی در یک دهه گذشته  
بررسی ظرفیت تولید و تولید واقعی آهن اسفنجی ایران در یک دهه گذشته نشان می‌دهد که در یک دهه گذشته شکاف میان این دو شاخص به تدریج کاهش یافته است تا جایی که در سال گذشته فاصله این دو حدود 6.5 میلیون تن بوده است.

به گزارش   چیلان ، شرکت ملی فولاد ایران در گزارشی با عنوان «مطالعات طرح جامع فولاد کشور» ظرفیت اسمی و تولید واقعی آهن اسفنجی کشور را در یک دهه گذشته به تصویر کشیده است.

بنا بر داده‌های این نمودار ظرفیت اسمی تولید آهن اسفنجی ایران در یک دهه گذشته رشد مستمر داشته و از ۱۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به ۳۷ میلیون و ۹۸۰ هزار تن در سال گذشته رشد کرده است.

تولید واقعی آهن اسفنجی ایران نیز از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ رشد تدریجی داشت و از ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به ۳۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تن در سال ۱۳۹۹ رشد کرد.

 

در سال ۱۴۰۰ تولید آهن اسفنجی ایران به ۳۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن رسید و کاهشی حدود یک میلیون تنی نسبت به سال گذشته داشت، با این حال در سال ۱۴۰۱ روند رو به رشد تولید از سر گرفته شد.

نمودار گویای این است که در دهه ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ خورشیدی همواره میان ظرفیت تولید تا تولید واقعی شکاف وجود داشته است اما هر قدر از ۱۳۹۲ به ۱۴۰۱ نزدیک می‌شویم، این شکاف کمتر می‌شود.

لوگو 14

 

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 52879
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی