مدیرعامل در نهمین جلسه کمیته راهبری شرکت فولاد خوزستان: اصلاح الگوی مصرف، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و برنامه ریزی در شرایط بحران، سه اولویت شرکت فولاد خوزستان
نهمین جلسه کمیته راهبری با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، قائم‌مقامان و مشاوران و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان روز دوشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: فرهنگ مصرف در شرکت فولاد خوزستان باید نهادینه شود، البته منظور حذف هزینه به‌صورت مطلق نیست، بلکه کنترل هزینه می‌باشد. نیاز است که تجربیات گذشته را چراغ راه آینده نمود.

وی گفت: صنعت فولاد کشور با چالش‌های امروز رویکرد خود را از سودآوری به تاب‌آوری تغییر داده است. هر شرکت فولادی برای ادامه بقای خود، باید بر تکمیل زنجیره خود تمرکز نماید. با وجود افزایش هزینه‌ی حامل‌های انرژی در کنار افزایش مصرف انرژی در سال جاری، شرایط کشور نامناسب بوده و کمبود آب بر عملکرد نیروگاه های پشت صدها تاثیر منفی داشته است.
وی تصریح نمود: با وجود محدودیت های انرژی خصوصا برق باید بر کنترل هزینه‌ها تمرکز شود. در مقابل تهدید ایجاد شده، اصلاح الگوی مصرف شرکت باید در دستور کار قرار گیرد.
ابراهیمی ضمن تشکر از تلاش های انجام شده در راستای افزایش تولید، گفت: در گام اول با توجه به توقفات اجباری ناشی از محدودیت برق، باید بر اجرای طرح‌های توسعه و استفاده از فن‌آوری‌های نوین و تعمیرات تمرکز شود. در گام دوم باید بر افزایش درآمد، سود و حاشیه آن تمرکز نمود. در گام سوم نیز توقع از شرکت باید در چنین شرایطی معقول و منطقی باشد.
ابراهیمی ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان با وجود خانواده ۱۶ هزار نفری، می بایست در سطح استان مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.‌ در سال‌های گذشته، متاسفانه به سمت توسعه حرکت نکرده ایم و آثار نامطلوب آن در حال حاضر نمایان شده است. البته طی دو سال گذشته سرمایه گذاری خوبی برای طرح های توسعه اتفاق افتاده است. امروزه در سطح کشور، به شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک حامی اقتصادی نگاه می‌شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: برای رسیدن به قله، باید سختی گذر از شیب‌های تند و سنگلاخ‌ها را به جان خرید.
ابراهیمی در پایان، ابراز امیدواری نمود که با توکل بر خداوند متعال و استفاده از تجربیات گذشته و توان بالقوه داخلی، شرکت فولاد خوزستان از چالش موجود عبور نماید.
گفتنی است، در جلسه یاد شده معاونت های بهره برداری، مالی و اقتصادی و فروش و بازاریابی به ارائه گزارش پرداختند.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۸
شناسه مطلب : 53144
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی