اختصاصی چیلانتداوم تجارت آهن اسفنجی میان روسیه و اروپا / روسیه اصلی‌ترین تامین‌کننده آهن اسفنجی کشورهای عضو اتحادیه
در همه ماه‌های نیم‌سال نخست امسال حجم واردات آهن اسفنجی به اتحادیه اروپا نسبت به مدت مشابه این سال گذشته کاهشی بود، با این حال کشورهای عضو اتحادیه تنها در ماه آوریل آهن اسفنجی بیشتری وارد کردند. روسیه همچنان اصلی‌ترین تامین‌کننده آهن اسفنجی اروپا است.

به گزارش  چیلان ، اینفوگرافی زیر که در سایت جی‌ام‌کی‌سنتر منتشر شده نشان می‌دهد واردات آهن اسفنجی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۲۲.۷ درصد کاهش داشت و به ۱.۳۴ میلیون تن رسید.

اینفوگرافی همچنین گویای این است که در ماه ششم این سال یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن آهن اسفنجی به اتحادیه وارد شده است. این حجم نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۵.۸ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه پنجم سال جاری میلادی ۰.۷ درصد کمتر بود. علاوه بر ماه ششم سال جاری میلادی (ژوئن) واردات آهن اسفنجی به اتحادیه اروپا در دیگر ماه‌های نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و تنها در ماه چهارم سال (آوریل) واردات این محصول نسبت به آوریل سال پیش افزایش داشته است.

داده‌های اینفو همچنین حاکی از آن است که در نیم‌سال نخست امسال مبدا بیشترین آهن اسفنجی ورودی به اتحادیه اروپا روسیه، لیبی و ونزوئلا بود. این سه کشور به ترتیب حدود ۶۷۷ هزار تن، ۲۵۹ هزار تن و ۹۱ هزار تن آهن اسفنجی به اتحادیه اروپا فرستادند. حجم واردات از مبدا لیبی بیش از ۸۷ درصد افزایش و از دو مبدا دیگر کاهش داشت.

جی‌ام‌کی در ادامه این گزارش ایتالیا، آلمان، بلژیک، اسپانیا و اتریش را اصلی‌ترین مقاصد واردات آهن اسفنجی به اتحادیه اروپا معرفی می‌کند.

در شش ماه نخست امسال ایتالیا ۴۸۹ هزار و ۴۰ تن، آلمان ۳۴۶ هزار و ۳۰۰ تن، بلژیک ۱۸۳ هزار و ۷۲۰ تن، اسپانیا ۹۱ هزار تن و اتریش ۷۲ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی وارد کردند. حجم واردات همه این کشورها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

اصلی 8

 

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
شناسه مطلب : 53803
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی