اختصاصی چیلانحدید دولتی شد/ سابیک واحد فولادساز خود را به دولت عربستان می‌فروشد
حدید، فولادساز عربستان و از اصلی‌ترین مهره‌های صنعت فولاد این کشور تغییر مالکیت یافت.

به گزارش  چیلان  به نقل از رویترز، شرکت سابیک در عربستان تصمیم دارد شرکت فولادی حدید در زیرمجموعه خود را به ارزش ۱۲.۵ میلیارد ریال (۳.۳۳ میلیارد دلار) بفروشد، خریدار حدید صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان است و قرارداد این معامله تا فصل نخست سال آینده میلادی منعقد می‌شود.
سابیک حدید را با هدف افزایش سرمایه‌گذاری بر توسعه صنایع شیمیایی خود می‌فروشد؛ سابیک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان به شمار می‌آید. سود خالص این شرکت در فصل دوم سال جاری میلادی افت چشمگیری داشته است، این اتفاق برآمده از کاهش میانگین قیمت فروش آن و تضعیف تقاضا برای محصولاتش بود، به همین دلیل سابیک بر کسب و کار اصلی خود و تولید محصولات شیمیایی متمرکز شده و این امر به واگذاری حدید، واحد فولادی زیرمجموعه آن انجامیده است.
حدید یکی از مهره‌های اصلی بازار فولاد عربستان به شمار می‌آید و تامین‌کننده فولاد پروژه‌های کلیدی زیرساختی این کشور است.
حدید در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و حجم تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۱ بیشتر از ۱۳ درصد رشد داشت. حجم فروش آن نیز در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۸.۲ درصد افزایش داشت و به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید، به عبارت دیگر حدید تمام تولید خود را در سال گذشته میلادی فروخت.
بنا بر این گزارش عربستان در سال گذشته میلادی ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و حجم تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۳.۹ درصد رشد داشت. عربستان بیست و یکمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان به شمار می‌آید.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
شناسه مطلب : 53926
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی