روایت آماری چیلان از صادرات و واردات فولاد در پنج ماه گذشتهرشد ۲۸.۵ درصدی صادرات انواع محصولات فولادی در پنج ماهه ۱۴۰۲ / صادرات محصولات فولادی از ۵ میلیون تن فراتر رفت
بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران صادرات انواع محصولات فولادی در پنج ماهه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. بیشترین رشد سالانه در صادرات آهن اسفنجی اتفاق افتاده بود.

به گزارش  چیلان ، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار واردات و صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی را در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ منتشر کرد.

براساس این آمار صادرات محصولات میانی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۸ درصد رشد کرد و به ۳ میلیون و ۹۳ هزار تن رسید. در میان محصولات میانی در بازه زمانی یادشده ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار تن بیلت و بلوم و ۹۰۵ هزار تن اسلب از ایران صادر شد.

صادرات محصولات تخت و طویل فولادی نیز در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۳۴۱ هزار تن رسید.

در میان محصولات طویل در پنج ماه ابتدایی امسال ۷۸ هزار تن تیرآهن و ۹۹۲ هزار تن میلگرد از ایران صادر شد.

در میان انواع ورق نیز بیشترین صادرات در ورق‌های گرم به میزان ۱۶۷ هزار تن صورت گرفت.

صادرات آهن اسفنجی در سال جاری افزایش چشمگیری داشت و از ۲۱۳ هزار تن در پنج ماهه سال ۱۴۰۱ به ۷۰۸ هزار تن در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد.

photo 2023 09 04 12 48 33 1

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
شناسه مطلب : 53938
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی