اختصاصی چیلاننفوذ روزافزون واله در خاورمیانه / غول سنگ آهن جهان “مگاهاب فولادی” در کشورهای عرب احداث می‌کند
شرکت برزیلی واله از برنامه خود برای احداث یک مگاهاب در خاورمیانه خبر داده است. این مگاهاب به ساخت بریکت گرم و کنسانتره سنگ آهن و عرضه محصولات آن به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اختصاص دارد.

به گزارش  چیلان  به نقل از رویترز، شرکت برزیلی واله در جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن جهان از برنامه خود برای ساخت یک مگاهاب در خاورمیانه خبر داده است. اجرای این طرح در سال آینده میلادی آغاز می‌شود و هدف از آن تولید محصولات سنگ آهنی کم کربن برای صنعت فولاد است. عملیات تولید در نخستین کارخانه این مگاهاب در سال ۲۰۲۷ میلادی شروع می‌شود.

در سال گذشته میلادی واله از برنامه خود برای توسعه کارخانه‌های تولیدی در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان خبر داده و گفته بود، محصولات این کارخانه‌ها که بریکت گرم است و به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عرضه خواهد شد.

واله در توضیح بیشتر درباره این طرح گفت: این شرکت قراردادهایی با آن دسته از مشتریان خود منعقد کرده که به دنبال راهکارهایی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن در صنعت فولاد هستند و فرآوری هر چه بیشتر بریکت سنگ آهن می‌تواند گامی در این مسیر باشد.

واله هنوز اطلاعاتی در مورد میزان سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در این پروژه صرف کند ارائه نکرده و همچنین نگفته که اجرای این مگاهاب را در کدام کشور خاورمیانه آغاز خواهد کرد.

برنامه واله احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره سنگ آهن و بریکت‌سازی در این مگاهاب است. واله همچنین خبر داده که شرکای محلی آن اجرای زیرساخت‌های موردنیاز این پروژه را در دستور کار قرار داده اند.

در همین راستا  چیلان  چندی پیش از انعقاد قراردادی میان واله و شرکت بندر الدقم و شرکت المرافق در عمان با هدف احداث یک مجتمع یکپارچه صنعتی برای تولید فولاد سبز در منطقه ویژه اقتصادی الدقم کشور عمان خبر داده بود.

پیش از این قرارداد نیز واله یادداشت‌ تفاهم‌هایی با شرکت راه آهن عمان و شرکت راه آهن الاتحاد امارات متحده عربی امضا کرده بود تا از شبکه ریلی امارات-عمان برای انتقال سنگ آهن و گندله استفاده کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
شناسه مطلب : 53982
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی