دکتر «بهرام سبحانی» رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اولین همایش تخصصی تاب‌آوری در صنعت فولاد:دولت نمی تواند هر تصمیمی برای سرمایه بخش خصوصی بگیرد/ تابلوی بورس مهم ترین دماسنج صنعت فولاد است
دکتر «بهرام سبحانی» رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اولین همایش تخصصی تاب‌آوری در صنعت فولاد گفت: در یک سال گذشته اتفاقاتی در صنعت فولاد کشور رخ داده که به لزوم گردهمایی فولادسازان انجامیده است، صنعت فولاد امروز با تولید ۳۳ میلیون تن در سال توانسته خود را در جایگاه دهم جهانی تولیدکنندگان قرار دهد.

به گزارش  چیلان ،دکتر بهرام سبحانی در همایش تاب آوری صنعت فولاد گفت: در یک سال گذشته اتفاقاتی در صنعت فولاد کشور رخ داده که به لزوم گردهمایی فولادسازان انجامیده است، صنعت فولاد امروز با تولید ۳۳ میلیون تن در سال توانسته خود را در جایگاه دهم جهانی تولیدکنندگان قرار دهد، سال ۱۳۸۵ ایران ۹ میلیون تن تولید و بیست میلیون تن مصرف داشت و یک واردکننده مطلق فولاد بود در طی هفده سال از  سال ۱۳۸۵ تاکنون ظرفیت تولید به ۳۳ میلیون تن رسید.

وی گفت: در سال ۱۳۸۵ طبق ابلاغیه مقام رهبری زمینه فعالیت به خصوصی تقویت شد و این امر به ورود و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی انجامید و چرخ فولاد به حرکت درآمد بنابراین سرمایه گذاران صنعت فولاد بهش خصوصی هستند بنابراین این سوال پیش می آید آیا دولت می تواند برای سرمایه بهش خصوصی هر تصمیمی که می خواهد بگیرد؟

وی عنوان کرد: بورس کالا محلی است تا قیمت محصولات بر اساس عرضه و تقاضا در آن مشخص شود، اما گاهی با برخی تصمیمات نظیر قیمتگذاری دستوری، حاشیه سود تولیدکنندگان کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن فولاد با بیان اینکه دماسنج صنعت فولاد، تابلو بورس است، گفت: یک تصمیم اشتباه ناگهانی، تابلو بورس قرمز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فولاد پنج درصد گار کشور را مصرف می‌کند که گاهی با ایجاد محدودیت در مصرف گاز و برق این صنعت دچار مشکل می‌شود.

سبحانی با اشاره به برگزاری این همایش گفت: در بحث تاب‌آوری صنعت فولاد باید به مدیریت تصمیمات حاکمیتی (تامین انرژی، بانک مرکزی، عدم دخالت در بورس) و عملکرد و همکاری بنگاه‌های تولیدی پرداخت.

رئیس انجمن فولاد عنوان کرد: در این همایش از نقطه نظرات کارشناسان بهره خواهیم برد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
شناسه مطلب : 54234
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی